13 augusti 2010

FEST

Hej!
Vill bara skicka en liten fredagshälsning till er alla och önska er en bra helg!


I morgonkväll skall den årliga grannfesten äga rum här på våran gata. I år är det jag och min man och ett grannpar  som håller i arrangemanget. Så i morgon skall här jobbas med att resa partytält, dukas, bakas tårtor, grillarna skall fixas och välkomstbålen skall blandas och avsmakas. 

Det  som oroar oss är vädret, idag har det regnat och imorgon om man tittar på prognosen för Tun så skall det bli regn och åska på kvällen. Kan nog bli en blöt fest..........

Visar några bilder på konsoler som jag hittade i en affär under semestern.
Önskar er allt gott!
Tack för alla rara hälsningar om  min dukning  till lilla Bella!
Kramar Raina

22 kommentarer:

  1. Godmorgon! Vad vackra dom är! Snirkliga slingor i alla de former är jag förtjust i... Hoppas ni får en fin fest och att vädret håller sig i styr! Håller tummarna!

    Kram Gugi

    SvaraRadera
  2. Gomorron!Vilka underbara konsoler.Bara så underbara.Hoppas att ni får en helmysig fest.Ha det bäst rara du Kram Rita ♥

    SvaraRadera
  3. Hej Raina.
    Roligt att höra från dej.
    Vad snyggt med konsollerna.Du har såå fint hos dej,och konsollerna passade verkligen in bra.
    Men du har då verkligen att stå i,men det låter ju så roligt också.Hoppas verkligen att vädret blir bra,det betyder mycket om det inte blir spöregn.
    Ha en finfin helg
    Kram Anette

    SvaraRadera
  4. Så superfina konsollerna är, och ramar in så fint!
    Jaha du - vädret ja! Men du, prognoserna stämmer ju aldrig numera! Så är det här i alla fall! I sommar har inget stämt faktikst - så du ska se att det kanske inte blir regn!
    Jag håller tummarna!
    Så trevligt det låter med grannfest!
    Lycka till!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  5. Hej Raina,

    Första gången jag tittar in här. Väldigt fint hem du har. I köket känner jag mig "hemma" då vi har ett nästan likadant.

    Jättefin blogg! Lycka till med festen.

    -Sanna

    SvaraRadera
  6. Åh så underbart vackra konsoller! Har ritat några snirkliga i trä som vi skall göra hit och sätta upp på samma sätt som du gjort. Hoppas festen blir rolig!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  7. Vilka underbara konsoler.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  8. Allt gott till dig min vän och tack för alla fina bilder och så fiiint du gjort till Bella!!

    Lycka till nu med "gatns kalas" - Kram kram

    SvaraRadera
  9. Jösses, vilka konsoler, så super fina, vill jag med ha:)))

    Hoppas vädret blir bra och festen blir lyckad!

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  10. hoppas festen blev lyckad...kramis semlan

    SvaraRadera
  11. Gissar att du är lite trött idag, hoppas ni hade en bra fest. Och att vädret uppförde sig, här var det ovanligt varmt och fint. Så underbart vackra konsoller, blev väldigt snyggt i dörröppningen.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  12. Snygga och annorlunda konsoller, men så har du ett snyggt hem att ha dem i också!
    Hoppas ni får tur med vädret sen! Kram Marie

    SvaraRadera
  13. Hoppas att festen blev lyckad, trots hot om regn. Läckra konsoller!!!!
    Kram Bodil

    SvaraRadera
  14. Hej vännen!
    Hoppas allt är bra med dig.
    Vad mycket fina inlägg jag missat hos dig, som vanligt är det en fröjd för ögat att kika in till dig. Trädgårdsbilderna är ljuvliga o dopdukningen var så fin också.....

    Jag har fortfarande strul med min dator så idag har jag suttit vid mina föräldrars dator o bloggat runt lite.....för det var så länge sen!
    Men jag hoppas att det ordnar sig snart.....

    Hoppas att Grannfesten blev riktigt lyckad!
    Ha en fin o trevlig vecka! Kram Therese

    SvaraRadera
  15. Hej!
    Så vackra konsoler och jag har skrivit det förr, men du har en god smak och blick för vackra ting :)
    Hoppas Grannfesten blev angenäm både vad vädret beträffar och sällskapet!
    Kram / Bea

    SvaraRadera
  16. Hej:))))
    Ja du vad hittade jag ljusstaken......Vi tänkte se om det fanns något på Rörstrand och då hamna vi mitt i någon porslinsfestival eller nåt, du vet säkert:)
    Vi gick in i en outlet med massa olika märken på grejerna, det var inte Ittala i alla fall så mycket vet jag:)
    Hoppas du vet vilken jag menar?! Fast jag tog den sista, men det fanns 2 mindre kvar:)

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  17. Idag var första gången jag tittade in i din blogg.
    Helt underbara bilder. Jag kommer och tittar in fler gånger.

    SvaraRadera
  18. Hallojsan!
    Vad trevligt med en sådan fest hoppas verkligen det blev lyckat. Det brukar kunna vara en hel del arbete inför något sådant.
    Fina konsoller du shoppat. Läste oxå att du vart i Legoland. Vi var oxå dit fast med husvagn. Tyvärr fick jag ingen shopping i Danmark alls det blev en resa helt för barnen iår....Får ta igen det senare;)
    Har inte suttit så mycket vid datorn på sistone min tvååring är rätt tidskrävande;)
    Hoppas det är bra med dig iallafall
    Kram kram Carina

    SvaraRadera
  19. Hallojs vännen! Vilka underbara konsoller helt i min smak! Kram Annica.

    SvaraRadera
  20. Hoppas att det gick bra med grannfesten och att tårterna blev bra. Jag har börjat köpa tidningen Hem och Antikt. De visar fina inspirerande hem med gamla saker.
    Tack för dina tips!
    Kram Anette

    SvaraRadera
  21. Vilka konsoler! Tänk om en annan kunde hitta såna nånstans.. Då blir iof nästa projekt att hitta någonstans att sätta dem, har inte riktigt den takhöjden.. hmmm....

    SvaraRadera