29 september 2010

NATTFROST

Hejsan Vänner!



Tro det eller ej men jag trallar faktiskt vidare.........

fick reda på att jag blev den  lyckliga vinnaren till  den vackra klockan som FRIDAS GÅRD lottade ut och hade dragning på i förra veckan.Jag tror knappt det är sant, två vinster på samma vecka.
Tack snälla Therese för den underbara tävlingen och vinsten!!!



I dag när jag vaknade så var det frost på gräsmattan, nu känns det verkligen att vi går mot kallare tider. Det gillar inte Stenlycka........


...........nej, då vill jag helst vara kvar i min säng och stanna där tills våren. Jag är ingen vintermänniska. Jag älskar våren och sommaren.
Vad gillar ni för årstid?



Det skulle inte vara så dumt att vara en liten igelkott och kunna gå i ide. Men nu är jag ingen kotte så nu är det dags för mig att dra på ytterkläderna och ta min morgonpromenad tillsammans med mina grannar.
Måste vara tapper som den lilla humlan som jag såg för någon dag sedan, den samlade nektar för glatta livet för att klara vintern.


Egentligen har jag inget att klaga på....... turgumma, vackert väder och underbara bloggvänner. När jag går in och läser era ljuvliga bloggar så ger det  mig kraft att klara hösten och vintern. Jag beundrar er energi och skaparlust. Ni är fantastiska!!!


 
  
Önskar er alla en skön  höstdag och Tack alla rara gamla och nya bloggvänner för era alltid lika fantastiska hälsningar som värmer mitt hjärta.
Ni är så underbara!!!!!
STOR KRAM
Raina

27 kommentarer:

  1. Hejsvejs turgumma där! Grattis till dina fina vinster! Vi har oxå haft en del frostnätter nu. Bara att konstatera att vintern närmar sig allt mer... Helst skulle jag nog också ha värme och sol mest hela tiden. Jag tycker att mörkret och halkan på vintern är värst.

    Ha en solig dag!

    Kram Gugi

    SvaraRadera
  2. Hejsan!
    Viken ljuvlig bild ftån ditt sovrum!
    Så vackert och rofyllt, jag har också en sådan säng i sovrummet!
    Så vackra bilder!
    Och grattis till dom två vinsterna!!!
    Vilken tur du har!
    Hoppas astt du får en fin Höstdag!
    Kram Kathrine

    SvaraRadera
  3. Men...vilken liten Tur Gumma Du är!!!!!
    Stort Grattis! och vilket härligt inlägg Du gjort i dag.....blir så lycklig när Jag läser det.
    Klart man vill ligga kvar i sängen om man har ett sådant fint underbart sovrum.......
    Jag älskar Hösten det är mysigt då även om Min kropp är sämre då.Alla årstider har sin tjusning.Nog går man lite i ide ändå på nått sätt på hösten.
    Nu ska Jag och Mannen gå ut i trädgården en sväng.Ta in lite saker som inte får frysa sönder.Ska ta lite höstbilder också i dag när solen strålar så underbart.

    Ha en fortsatt underbar dag!

    Kramar!

    SvaraRadera
  4. Hej, jag är inte heller en höst/vintermänniska! Vill nu blunda för alla "tecken", som faktiskt dyker upp i trädgård o natur...
    men, men...bara att inse o gå vidare...Om man vann lite, kanske det gick lättare! Grattis, ta o köp en Trisslott, du verkar vara inne i ett vinst-stim!
    Hälsn Lenas trädgård

    SvaraRadera
  5. Konstigt nog tycker jag att alla årstider har sin charm.....det är klart, en blåsig grå, Novermorgon är det inte lika kul att gå upp som en varm sommardag. Men en klar höstdag med alla de färger som bladen på .......det är underbart.
    Men nattfrost låter inte alls kul.
    Ha det bra!
    Camilla

    SvaraRadera
  6. Heej Raina :)!
    Jag älskar våren när den är fin med dess underbara luft!!
    Men annars är det vår och sommar som gäller här med :)
    Grattis till vinsterna!
    Och vilken underbar säng ni har!!! Love it ;)

    Kramen Erika

    SvaraRadera
  7. Hej
    Dubbelgrattis till dina vinster! Men är det redan frost?? Hjälp! Kanske bara att vänja sig :-)
    Kram Malin

    SvaraRadera
  8. Jag är som du, kunde gärna gå i ide under vintern:( Fast frosten är vacker på bild ändå!
    O jag som har igelkottefobi... dina var riktigt söta!!
    O grattis till vinster!!!
    Ha det gott!
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  9. Kram på dig själv Raina!
    Grattis till dina två vinster, vilken tur du har!! Lite avis måste jag säga hahaha

    Jag är en märklig prick för jag älskar alla våra årstider:)))

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  10. GRATTIS till dina vinster! Så kul att få vinna ibland!!!
    Jo, det är vackert med frost, men jag har nog blivit en höstmänniska mer och mer - särskilt när den bjuder på soliga och sköna dagar och svamp i skogen, annars är det ju våren förstås, med alla förväntningar och förberedelser!
    Härliga bilder!!!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  11. Hej Raina!
    Men grattis igen! Du har då verkligen flyt i tävlingarna just nu:) Jättefin klocka!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  12. Hei kjære Raina! Takk for så fin helsing! :) akre bilder du viser oss! Eg er heilt enig, no kunne vi godt hoppe fram nokre måneder i tid!!! Gleder meg SÅNN til våren! :) I år var det aldri skikkeleg vår, berre snø og kaldt til langt ut i mai. Så eg har bestillt ein flott vår i 2011! Og sommar, og haust... ;)

    Men vi må nok finne oss i vinter snart, vi har hatt fantastiske dager her i vestNorge, med sol frå skyfri himmel. Da er ikkje hausten så verst?

    Ynskjer deg ei flott veke vidare!
    God klem frå Elin :)

    SvaraRadera
  13. Grattis, en till jättefin vinst. Och man säger ju tredje gången gillt, tänk om du vinner en symaskin också. Jag tror det är så att vinster kommer i stim. Jag gillar ju höst, INTE vinter däremot. Idag är det lite trögt, är förkyld och ska plocka ur vardagsrum och hall. Kommer golvslipare på måndag, men det ska bli roligt och få fina golv. Jo jag bara klyftar äpplena och fryser precis som dom är i påsar. Man får vara lite snabb så dom inte hinner mörkna. Och lilla Tindra/musen har jag köpt av Marie som har fröken Elsas virkblogg (finns i min blogg-lista) men jag tror du känner till henne.
    Ha en bra dag min vän
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  14. Hej på dig turgumman, grattis till dina vinster... Här lugger frosten som ett vitt täcke. Mina två minsta hade både mössor och vantar på sig när de gick ner till skolskjutsen. Jag gillar faktiskt alla årstider, har svårt att välja. Underbar bild från ditt sovrum. Jag har världens finaste gamla sovrumsmöbler, men det är så svårt att inreda där, för de är ljust cremegula. Tack för alla vackra bilder som du ger oss andra att njuta av.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  15. Hej vännen!
    Grattis till vinsten! Vilken turgumma du är :)

    Ja, nu går vi obönhörligen mot en kall och mörk tid på året och det känns lite trist, men vilken tur att det finns många ljus och mysiga stugor som värmer.
    Du har en fantastiskt fin förmåga, att göra ditt hem så vackert!

    Kram /Bea

    SvaraRadera
  16. Grattis vännen... Vad roligt!!! Du är nog en liten turgumma...
    Så underbara bilder. Hösten är så vacker och så mysig. Men inget går väl upp mot sommaren alla fall....
    Ha en fin dag.
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  17. Hej! Vilket härligt inlägg! Stort grattis till vinsten- du är en riktig turgumma du! =) Ja nu känns det att kylan ligger i luften, men jag gillar det faktiskt. Jag tycker det är mysigt med höst- bara vi får några dagar med sol men det klagar jag inte på.. =)
    Kram /Anna

    SvaraRadera
  18. Ja nu kommer hösten och det är så kallt om nätterna, men vi har härliga höstdagar.
    Ha en bra torsdag!
    kram Anette

    SvaraRadera
  19. Hej vännen!
    Först vill jag Tacka dig för dina fina o omtänksamma ord inne hos mig. Du gör mig både rörd o glad..... Du är verkligen en omtänksam o go bloggvän! Fredric mår "sådär"! Kunde varit bättre! Han har tyvärr fått dåliga värden igen....

    Grattis till vinsten, vad roligt att du har sån tur. Visst känns det att vi går mot kallare tider, frosten gjord sig påmind hos oss också, F fick skrapa rutan på bilen imorse och W hade på sig både mössa o vantar till skolan idag.

    Underbara bilder som alltid!
    Må så gott!
    Kram Therese

    SvaraRadera
  20. Sv: tack så jätte mycket. Har missat det och ska genast kika.
    Hälsningar Louise loppisskattkammaren

    SvaraRadera
  21. Hej igen
    Var läste du, i tidningen eller på nätet :)

    Hälsningar Louise

    SvaraRadera
  22. Lägger ett visitkort här hos dig! Vilken härlig bilder på lilla humlan! Kram Iréne

    SvaraRadera
  23. Hejsan ! En snabbtitt in lika fint och njutbart som vanligt.
    Förr skulle jag gladeligen se Robert Gustavsson, och skratta läppen av mig.Men jag tycker inte att han är lika rolig längre, då njuter jag mycket hellre av alla mina bloggar, som Din med den mjuka musiken, då kommer jag av mig helt och blir så lugn och känner mig harmonisk.
    Kram Mi

    SvaraRadera
  24. Hej Raina.
    Ja,det är bara att gatulera till den fina klockvinsten.Vad roligt med två vinster på samma vecka,det är ju bara att njuta när det händer.
    Vad roligt att du tyckte om tunikan och att den passade.
    Har sett här på bloggarna att det varit frost på många ställen i natt.Dock inte här,men det var kallt.
    En sak som jag gillar med frosten,är ju att man kan ta så fina bilder.Allt blir ju liksom extra vackert.
    Dina bilder idag är ju ljuvliga.
    Må så gott
    Kram Anette

    SvaraRadera
  25. Vilka underbara bilder här... som vanligt! Det med nyponet är underbart!
    Och så fint i ditt sovrum... Jag känner igen lampskärmarna..hihi... jag har likadana.
    Kram
    Marie

    SvaraRadera
  26. Vilket härligt inlägg Raina, blir så glad att läsa dina rader..här har vi oxå haft nattfrost i två nätter, varit livrädd varje morgon att daliorna gått hädan men dom har ännu klarat sig..har så många knoppar som väntar på att slå ut, som vanligt bjudes man på så vackra bilder, önskar en riktig skön helg,

    kramen från VIOLAN

    SvaraRadera
  27. Grattis! Vilken turgumma du är!
    Åh, vad härligt det sovrum ser ut. Har nog sagt det förut men det kan väl upprepas?! ;0)
    Nog hade det varit härligt att sova över vintern som lilla kotten? Jag har i och för sig inte så ont av hösten. Kan tycka att den är frisk och härlig.
    Ha en bra dag!
    Kram!

    SvaraRadera