4 juli 2011

SEMESTER

Hejsan

I dag strålar mitt hjärta av glädje för nu har jag 
semester i fem veckor.



Nu ska jag njuta av livet en stund i taget.




Bilderna idag har ett vitt tema.
  Vitt i alla nyanser är den färg, om det nu är en färg,
jag tycker bäst om i inredning och på blommor.






Tråkigt tycker många
men inte jag.....
jag har alltid tyckt om vitt,
kommer ihåg då jag och min man köpte möbler till vårt första hem,
   vi valde vita möbler, fast modet då påbjöd teakmöbler.





Ett vackert nattlinne som min duktiga sonhustru sytt till mig, är så glad för det, pärlhalsbandet är ett kärt minne från min mor.





Tänk att få njuta av trekantiga, vita 
segel som guppar till sjöss.






Vita blommor
något som jag älskar i buketter och som lyser upp  vackert i trädgårdar.







De varmaste kramar till Er!

23 kommentarer:

  1. Visst är vitt en färg en vacker färg även i mina ögon. Finns ju så många nyanser att blanda så det får liv.
    Önskar dig en underbar semester, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  2. wow vilken bildkavalkad ,jättefina bilder du visar.
    Ha en riktigt underbar semester .
    Kram Anette

    SvaraRadera
  3. Så härligt för dig med ledighet! jag hänger på ditt fina vita tema med min nyinköpta tekopp;) Kram Johanna

    SvaraRadera
  4. Dina bilder är magiska! Så vackra! Å vitt är alldeles underbart vackert!
    Önskar dig en underbar semester!
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Visst är vitt vackert! Så fina bilder du bjuder på!
    Hoppas du får en riktigt skön semester!
    Kram / Bea

    SvaraRadera
  6. Hej VÄnnen!
    Vilka underbara bilder, åh vitt, det är den vackraste "Färgen" som finns. Jag gillar verkligen din stil den är såå vacker. Härligt med semester, jag har haft en och en halv och har en vecka kvar sen börjar jag jobba 5 1/2 vecka sen vet jag inte vad jag gör. Jag önskar dig verkligen en underbar semester sköt om dig och njut av varje ledig stund, Lådan med K på var extra fin skulle passa bra hemma hos mig.

    Goa kramar Ina

    SvaraRadera
  7. Det var en stooor njutning, att få se på de harmoniska, "vita" bilderna!

    Jag får önska dig en riktigt skööön semester!
    Kram!
    -Pia-

    SvaraRadera
  8. Godmorgon Raina!
    Så mycket vackra bilder du visar!!!!
    Och så skönt med 5 veckors semester!
    Jag är inne på min andra vecka nu, och det är så skönt att ta dagen som den kommer!
    Ha en fin ledighet Kära du!
    Ta vara på degen!
    Kramar Kathrine

    SvaraRadera
  9. Hallojsan goaste!!

    Inget är som semesterns första dag..en känsla va frihet och förväntan inför vad som ligger framför en..Njut!!

    Jag älskar ditt tema..då vitt är min färg här i livet!!..blandat med gröna växter..finns inget vackrare!!

    ha en bra, ledig dag!! Kramis sanne

    SvaraRadera
  10. Helt underbara bilder du visar och jag håller med - vitt är verkligen vackert i alla dess former om man kombinerar som du!!!
    Önskar dej en riktigt härlig och vilsam semester!
    Kramar
    Lisa

    SvaraRadera
  11. Så många underbara bilder. Vitt är också min färg. Jag målade redan på -70 talet allt vitt när alla andra hade grönt, orange osv. Dina bilder i detta inlägg är verkligen sommar.
    Kram och ha en underbar semester
    Marita i Heestrand

    SvaraRadera
  12. Hej!
    Fina bilder!
    Javisst är det fint med vitt.
    Jag har ändrat min smak i inredning de senaste 4 åren.
    Jag tror att vårt hus formade oss så det blev mer den lantliga stilen.
    Ha det riktigt skön semester och vår börjar om 2 veckor.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  13. Må så gott nu Raina!
    Så ljuvliga bilder som vanligt från dig. Den med vattnet speglar frihet och semester!
    Själv har jag några få dagar kvar...

    Tusen tack för din röst, jag behöver dem:))

    Kraaam Anna

    SvaraRadera
  14. Hej
    Så underbart med 5 veckor semester!!
    härligt vitt tema idag och njut njut nu:)
    kram
    sandra

    SvaraRadera
  15. Underbara, underbara bilder.
    Med min favoritfärg=))

    Njut nu i massor av din semester.
    Visst är det en härlig känsla!

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  16. Jag önskar dig en underbar, underbar semester! Jag njuter när jag ser bilderna från ditt vackra hem. Det blir så rofyllt med bara en färg, allra helst vitt förstås, genomgående i inredningen. För mig är det också ljusterapi, speciellt under den mörka tiden på året!

    Ha det riktigt gott nu och ladda batterierna med massor av positiv energi!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  17. Hej fina Raina
    Vilka underbara bilder du bjuder på.
    Njut nu av dina 5 underbara veckor och som du skrev, en dag i taget....
    Stor kram
    Jessica

    SvaraRadera
  18. Underbara foton med underbara motiv. Ha nu en riktigt skön semester! Fem veckor... Suck, vad härligt. =0)
    Kram!

    SvaraRadera
  19. Jag älskar också vitt, men i i kombination med färger! Och ja vilken som är min favorit det vet du nog...ler. Som vanligt blir man tagen av dina vackra bilder i kombination med musiken. Hoppas du får underbara veckor! Lev, älska och njut Raina!!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  20. Hej Raina!
    Vad härligt med semester! Hoppas du får det härligt!

    Jättefina bilder som alltid hos dig, mycket vackert!

    Själv sitter jag just nu och lyssnar på klassisk musik och njuter av livet :)

    Stor kram till Dig!

    SvaraRadera
  21. Jättefint med det vita. Ser väldigt fräscht ut.

    SvaraRadera
  22. Njut nu utav din ledighet ihop med de dina...och jag hoppas få se dig här i sommar, stor kram

    SvaraRadera