30 januari 2013

INVIGNING


I måndagskväll var jag på invigningfest 
 av Lidköpings nya kulturmötesplats.
Lidköpings Stadsbibliotek.
 Biblioteket har utformas till ett 
ljust,vackert och modernt bibliotek 
för besökare och personal.


Det var en glädjens kväll
med bubbel


och tilltugg
för flera hundra inbjudna gäster




som också bjöds på akrobatik



en vacker uppdukad och god buffé.



och
Romeo & Julia kören
 känd från  bl.a. Nobelfesten
som bjöd på skön sång 
och vokal dramatik under kvällen



Kära Vänner
när ni besöker Lidköping  
 gör då ett besök på det nya
 vackra biblioteket!
Kramar Raina

13 kommentarer:

  1. Åh, så härligt med ett splitternytt bibliotek! Vilken fest ni bjöds på:)

    Onsdagskram Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Roligt med ett så fint bibliotek. Här i stan har dom gjort ett i glas. Jag, som är höjdrädd, vågar knappt gå in där, haha. Men fint är det ju.
    Tyckte det var lite olika höjd på bubblet i glasen, eller var det någon som varit framme och smuttat redan?
    Ha en fin kväll.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  3. Oj oj oj vilken invigning, vilken pompa och ståt!! Härligt med ett nytt bibliotek...det är en plats jag trivs på eftersom jag gillar böcker.
    Ha det allra bäst!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  4. Åhhh... vilken kväll.
    Rena rama galakvällen som det ser ut på bilderna, och all denna goda mat och dryck och underhållning :)
    Jag ska absolut besöka biblioteket om jag har vägarna förbi :)
    Ha en jättehärlig dag.
    Stor kram
    Jessica

    SvaraRadera
  5. Gissar att detta är din arbetsplats nu då, så roligt att det satsas på nytt bibliotek. Ser ut och ha varit en festlig kväll.
    Bästa dagen till dig
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  6. Det låter som en riktigt mysig och lyckad kväll! Härligt med lite lyx i vardagen.

    Så många fina saker du visar i förra inlägget.. salt och peppar karet påminner mycke om det jag har. Såsskålen blev min favorit i det här inlägget :)

    Önskar dig en fin kväll!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  7. Härlig kväll ..och mycket gott ser det ut som med
    ha det bra
    kram Rosa

    SvaraRadera
  8. så goda snittar.
    Ha en bra kväll.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  9. Åh så kul för er! Du jobbar där va? Vart ligger det nu då? Fina bilder minsann...Tack för titten hos mej gumman ♥ Gunilla

    SvaraRadera
  10. Åh vilken härlig invigningsfest, med så mycker fint och gott. Måste varit riktigt roligt att gå på. Kram Annika

    SvaraRadera
  11. Vilken fin invigning! och nu blev jag lite hungrig när jag såg på de fina matbilderna :)
    Kramar!

    SvaraRadera
  12. Tjusigt värre och vilket underbart fruktfat. Här hemma är jag riktigt sur på vårt nyrenoverade bibliotek. De la nämligen ner vår älskade bokbuss i samma veva för att pengarna inte räckte. Surt men jag anar att du kommer att ha stor glädje av ditt.

    Ha det så gott
    Elisabeth

    SvaraRadera
  13. Hej fina vännen!!
    vilken härlig kväll och vad gott det ser ut!!
    och fint omkring
    Önskar dig en jättefin fredag och trevlig helg
    Kramar Från mig!!!!!!!!

    SvaraRadera