10 januari 2013

STÄDDAG

Hej torsdag på er! 


Har just lockat in husets dam(m)råttor  
i min röda snabel-maskinen.
Tack du anonyme bloggbesökare som påpekade
att min svenska inte var korrekt! 




 Och nu vilar jag mig efter ett tungt städpass med en kopp kaffe och tidningen Leva och Bo 
som just kommit med posten



Och... 
vet ni vad jag får se 
i denna trevliga tidning
Jo....
en underbar snabel-maskin 
alldeles albino.......

bilden lånad Electrolux

Mitt hjärta slår några extra slag och 
och synen blir dimmig ......


En tacksamhetens tanke sänder jag till
 Pia Wallén som har skapat denna pärla, 
Limited edition för Electrolux.



Tänk vad trevligt städningen 
skulle bli med en sådan maskin att vila ögonen på......


Önskar er alla en fin torsdag!
Kram Raina

23 kommentarer:

  1. Så fina foton! och vilket vackert lök! Mitt drömkök :) Ja visst skulle städningen bli iaf liiite roligare med en sån fin dammsugare :P Ha en fin dag! Marina

    SvaraRadera
  2. ja den var fin den dammsugaren...exakt i min smak med
    ha en trevlig helg
    kram Rosa

    SvaraRadera
  3. Vilken fina dammsugare, jag som precis köpt en ny, min brann upp mitt i julens härligheter, som tur var fick jag tag i en på rean :) Min är i guld :) inte fel :))
    Skönt att ha städat o fixat innan helgen, det skulle jag med ha behövt gjort, men det får bli imorrn en sväng.
    Ha en underbar kväll goa Raina.
    Stor kram till dig från mig.
    Jessica

    SvaraRadera
  4. Härliga foton som alltid här hos dej, så¨fint du har det!
    Och vilken fin snabeldrake, en sån skulle man ha!!!!
    Önskar dej en fin Kväll
    Kramar Kathrine

    SvaraRadera
  5. Så flotte bilder. Hvitt og svart er jo en släger, synes jeg, selv om jeg ikke har så mye av det selv. Hos meg er bloggen rosa idag, purpursolhatt. Velkommen innom :)

    SvaraRadera
  6. Nog var den snygg alltid ,men vi har endast snabel eftersom vi har centraldammsugare ,kram Nette

    SvaraRadera
  7. Såg att det finns vita skumsläckare... och nu vita dammsugare! Då kan dom ju få stå framme för jämnan utan att det gör nåt, hihi:)

    Kram och ha en bra kväll.
    Eva-Mari

    SvaraRadera
  8. Det är rent så det glänser hos dig, en härlig känsla när man har nystädat. Dammsugaren skulle jag gärna vilja ha när den vi har nu pajar. Tack för tipset.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  9. Underbart fint du har, rent så det gnistrar!
    Vilken fräsig dammsugare, den skulle jag absolut kunna tänka mig............tyvärr håller nog min röda ett tag till.

    Må gott,
    Kram Anneli

    SvaraRadera

  10. Hej!

    Ojoj så städat och fint det ser ut!
    Underbart inför helgen!
    Ja, det var minsann en fin dammsugare, den kan man ju ha framme för jämnan... Jaga dammtussar lite när andan faller på...

    Önskar dig en skön helg
    Kram Anncathrine

    SvaraRadera
  11. Du har det så vackert, ljuvliga foton! Jag har oxå en vit dammsugare från Electrolux, men slangen är dock svart :)
    Ha en god fortsättning på veckan!
    kram Tini

    SvaraRadera
  12. Hej Raina.
    Vackra bilder som vanligt!!
    Ja den dammsugaren var riktigt läcker och skulle passa perfekt i ditt hem:-)
    Önskar dig en fin helg, Kramar från Annika

    SvaraRadera
  13. Ser att det blivit små förändringar i köket :) snyggt!

    Lite tunga tider i landets mitt.. begravning i morgon och lördag åker vi till huvudstaden med dottern eftersom skolan början på måndag. Mitt hjärta känns så tungt och ledsamt..

    Laddar med tulpaner och levande ljus.. väntar på att pärlhyacinterna kommer och ger en tydlig vår känsla.

    Önskar er en bra helg med massor av sol!

    Många kramar från mig

    SvaraRadera
  14. Visst är det härligt med ett nystädat hem, drog också en sväng med dammsugarn. Min Leva o Bo ligger där o väntar, jag tar den o morgon em, skön avkoppling o start på helgen!
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  15. Fast den skulle vara osynlig i ditt vita kök :)

    Jättefina bilder. Otroligt vackert kök du har.
    Kvällskram!

    SvaraRadera
  16. Tack Raina för berömmet!...hihi...Ja det svåra kommer sen..att hålla den...Du...vilka underbara bilder, jag nästan ryser:))..snabeldrakarn var ju verkligen nåt att sätta tänderna i;)...Kanske önska en sån till namnsdan.Kram på dej o härlig helg! Gunilla

    SvaraRadera
  17. Haha, dessvärre så blir nog inte jobbet med snabeldraken ett dugg roligare tror jag...... Har precis köpt en Mile, får hem den idag.... Den förra var från sjuttiotalet och sjukt tung att gå och dra i.... Men om sanningen ska fram, så är det Arne som står för städet i vår familj.... Jag står för mat och strykning... det älskar jag....
    Hoppas du får några ursköna vintermånader min goa Raina, kram från Jeanette

    SvaraRadera
  18. Ja den var verkligen en pärla!!

    Men kan det vara tråkigt att få städa ett så fint kök... Tycker du ska gå runt och mysa som har det så fint!

    Trevlig helg Raina!

    Kram Mariette

    SvaraRadera
  19. Underbara bilder :)
    Så fint ni har. så fint kök :)

    Ha en fin fiin helg nu !

    Kram

    SvaraRadera
  20. ojojoj vilket vackert hem du har...mitt ser ALLTID ut som ett bombnedslag hahahha. vackra bilder o en urläcker dammsugare för visst blir städningen roligare med läckra städattiraljer???? HA en härlig helg kram från Maja

    SvaraRadera
  21. Så fint kök ni har! En vit dammsugare, wow, den kan ju liksom stå framme utan att den stör...hihii ( själv har vi en svart :-)) Ha nu en toppenfin helg!!

    Kram Paula

    SvaraRadera
  22. Hallo min vän och en riktigt härlig god fortsättning på det nya året!!!!Mitt startade med förkylning...får väl skylla på de små gullungarna som har varit lite sjuka över helgerna,vattkoppor och magsjuka!!!Men det tar jag,älskar de små gotrollen!!!
    Vilken dammsugare!!!Skulle inte sitta helt fel,men gammeln får nog hänga med ett tag till!!!
    Ha en underbar helg i ditt nystädade vackra hem!!!!
    Kramar i massor från mig!
    Anne-Lie

    SvaraRadera
  23. skönt att ha det rent och snyggt, här ska det också städas i dag! Vackra bilder som alltid från ditt fina hem! Kram Maria

    SvaraRadera