15 februari 2013

FREDAG

Hejsan Vänner!


Fredag,
 härligaste dag på veckan
tror jag många tycker, 
man har jobbat färdigt,  
en del skall börja sitt sportlov.


Snart skall jag och min man mysa kväll och se vem som vinner På spåret.


Jag har köpt mig en bukett tulpaner 
idag, säkert har många av er 
också fått med er en 
bukett krispiga tulpaner hem?



Det brukar ofta bli så när jag fredagshandlar, 
att det blir en bukett som vi 
 njuter av under veckan.


Denna gången 
fick tulpanerna dela vatten med några kvistar brudslöja 




Nu önskar jag er en vacker lördag 
och en avkopplande söndag!


Var rädd om varandra!
Vi ses snart!
Kram Raina

22 kommentarer:

  1. Vill bara kika in till dig och önska dig en riktigt fin fredag.
    Stor varm kram till dig min vän.
    Jessica

    SvaraRadera
  2. Jag hade turen att få en stor bukett tulpaner igår av mannen :) Så här njuts för fullt.

    Önskar dig en riktigt skön helg!

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  3. Underbara bilder du visar gumman...ha en fin fredagskväll du fina,ska också se på "på spåret" Kram Gunilla

    SvaraRadera
  4. Här är det också fredagsmys :) och Tulpaner. Ha en mysig helg! Kram Pernilla

    SvaraRadera
  5. Jo, här kom allt hem några tulpaner också. Underbar vårblomma!
    Ha en riktigt fin helg.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  6. Så mjuka fina bilder!Härligt att titta på till morgonkaffet.

    Visst är det skönt med fredagar.
    Den där känslan av lite extramys.

    Hoppas att du får en härlig helg/
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  7. Underbar bukett med en blomma som bjuder på hopp om vår...=)
    Trevlig helg !

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  8. Kram till dej♥ pyser till jobbet snart här nu...Gunilla

    SvaraRadera
  9. Härliga foton! Jag fick tulpaner av en väninna härom kvällen. Uppskattat!
    Hoppas att du får en fin helg!
    Kram!

    SvaraRadera
  10. Härlig bukett med krispiga tulpaner.. det finns få saker som är så enkla med som verkligen förgyller tillvaron som tulpaner.

    Dagen börja lite grå men nu tittar solen fram och M har tänkt skotta taket idag. Till kvällen skall vi njuta av god mat och dryck nu när äntligen dunder medicinkuren är över...

    Önskar dig er fin helg med förhoppningsvis lite sol!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  11. Så fint du arrangerat tulpanerna, dom är allra finast när dom får sällskap av andra blommor. Här kommer snart en liten vovve jag ska passa, är lite hängig med får försöka spotta upp mig.
    Ha en skön lördag
    Kramar
    AnnaMaria
    Ps, kommer sakna På spåret

    SvaraRadera
  12. Hej Raina,
    vilka fantastiskt härliga bilder!Fina motiv och skickligt fotat!
    Susanne

    SvaraRadera
  13. Vill bara kika in och önska dig den finaste av lördagkvällar!
    Sköt om dig...
    Varm kram från ett grådisigt Öland och Titti

    SvaraRadera
  14. Nydelige bilder...og så fint det er med tulipaner og brudeslør!

    ha en fin søndag!

    SvaraRadera

  15. Godmorgon Raina!

    Ja, en bukett tulpaner till helgen blir det alltid.

    Dina bilder är fantastiskt fina!
    Ropade just på maken att han skulle komma och titta på dina bilder, vi har suttit här en lång stund och rullat bakåt på din blogg. Han blev lika imponerad som jag,dina bilder är otroligt fina, maken var övertygad om att du är fotograf till yrket, men jag sa att det tror jag inte. Har för mig att jag frågat dig det någongång.

    Skön söndag till dig
    Kram Anncathrine

    SvaraRadera
  16. Så härliga blommor. jag köper med mig lite blommor nästan varje gång jag handlar just nu:)
    Ha en härlig söndag.
    Kram Jennie

    SvaraRadera
  17. Fantastiskt så vacker bukett, man blir glad bara av att titta på den!! Tulpaner är alltid vackra men blir ännu finare med brudslöjan i. Ha en fin söndagskväll/Annelie

    SvaraRadera
  18. Hej!
    Ja vi behöver lite fina blomster inne nu i väntan på våren.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  19. Tack ja! Nu verkar magsjukan vara över för denna gång! Må det dröja läääääänge innan den behagar visa sig här igen!
    Även här har fåglarna börjat tuta i buskar och träd trots det mycket dimmiga vädret! Så härligt att höra!
    Aktiviteten vid fågelbordet är mer intensiv än den varit på hela vintern.

    Varma kramar, Carina

    SvaraRadera
  20. Så härligt med tulpaner! Jag har inte haft så mycket tulpaner ännu, det har inte blivit av...
    Dina bilder är jättefina!
    Kram
    Marie

    SvaraRadera
  21. Dom där vackra bilderna behövdes idag när det blåser nordan och snöar, men på lördag far jag till mitt älskade Spanien :) ha de, kram

    SvaraRadera
  22. Godmorgon!
    Riktigt krispigt fräsch och vacker ser den ut, den fina tulpanbuketten. Jag är dålig på att köpa snittblommor till mig själv så tulpaner har det inte funnits några här hemma i år. Däremot brukar jag köpa krukväxter lite oftare, det kan jag absolut inte vara utan.
    Nu har jag skjutsat maken till bussen och har en stund för mig själv, den viktigaste stunden på dagen, då jag laddar med en kopp kaffe och lite lugn och ro innan dagens sysslor tar vid.

    Ha det gott! och hoppas att Du får en bra dag.
    kram lisamaja

    SvaraRadera