5 maj 2013

SOLIG SÖNDAG

Hejsan
 kul att du tittar in till mig!


Just nu är jag inte den flitigaste
 här på bloggen.
Ni vet...trädgården bl.a.......



Mitt persikoträd har börjat blomma.
 Trodde nästan inte det 
skulle klar vintern. 
Men den lilla tvååringen
har grenarna fulla med blommor. 
Jag har det uppspaljerat mot husväggen, 
kanske gav väggen skydd 
mot kalla vinterdagar.


 Helgbuketten denna vecka 
på bordet



och här några söta fotomodeller 
som i vanliga fall håller till ute


Vad skall ni ha för er 
denna soliga söndag?
 Jag  är på väg ut 
för att städa mitt lusthus.


Ta vara på varandra och njut 
av den vackra tiden som nu är!!
Kram Raina

17 kommentarer:

  1. Så fint du har Raina, både inne och ute. Är helt fascinerad av dina gräsgångar, att ha sten i rabatten och gräs på gångarna är så fint!
    Kanske blir en liten fika ute i lusthuset när du städat klart...
    Må gott och kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. Du är förlåten...som väljer trädgården före blogg just nu....bara du delar med dig av din underbara trädgård sedan....=)

    Ha det bra i solen....!!!

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  3. Vilken underbar trädgård du har!
    Önskar dig en fin söndag,
    kram Tini

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Så otroligt vackert du har det i varje rum,
    härliga bilder från dej,
    Önskar dej en fin Söndag
    Kramar Kathrine

    SvaraRadera
  5. Åh, ditt fina lusthus!!! Det som jag ville flytta in i. ;0) Förstår att du har mycket med din trädgård nu. Men den ser ju ut att vara helt underbar. Jag har ju beundrat den på håll i några år nu. Ser fram emot att få se årets bilder. =0)
    Vad roligt att ditt persikoträd klarat sig!! Lycka!
    Ha en skön trädgårdssöndag!
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Åh, vilken söt blomma på persikoträdet!
    Jättefin bukett du har där.
    Snart ska vi iväg på sonens fotbollsmatch.
    Ha en fortsatt fin söndag.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  7. Å så deilige bilder da Raina,tenk nå kan man virkelig begynne å NYTE av hagen igjen:)))Må du fortsatt ha en skjønn søndag!
    Klem Vibeke

    SvaraRadera
  8. Väldigt vackra bilder du visar. Ett persikoträd som blommar, låter väldigt ljuvligt och spännande. Tror inte jag behöver ens försöka mig på något sådant hit uppe.
    I dag gör jag nästan ingenting. Barnbarnet sov här i natt och då brukar jag inte planera in någonting så jag har bara slappat idag. Det lär bli varmare här i morgon så jag har ställt in mig på att städa upp ett och annat utomhus då. Önskar dig en trevlig vecka.

    SvaraRadera
  9. Väldigt vackra bilder!
    Har tagit en cykeltur och fikat hos mig son! Soligt men blåsigt här i Bromma idag!
    Kram MirandaMaräng

    SvaraRadera
  10. Vilka fina bilder från din trädgård och bilder på rara blommor. Jag borde också ägna mig åt trädgården, men maken och jag åkte iväg på en dagsutflykt istället=)

    Ha en fin ny vecka!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  11. Man blir ju lyrisk när man får följa med dej inne o ute! Vi hade ett persikoträd,det klarade sig inte.Har inte vågat köpa nåt mer sen...Ha en fin vecka vännen / Gunilla ♥

    SvaraRadera
  12. Otroligt vackra bilder! Så mycket harmoni och vårlust som de rymmer!
    Trist att ni har så kallt! Vi har haft nästan försommarvärme de senaste dagarna, och här är full fart i trädgården på torpet!
    Kul att du tittade in dit!
    Kramar
    Lisa

    SvaraRadera
  13. Persikoträd...så vackert! Kramen Lisbeth

    SvaraRadera
  14. Här har jobbats hela helgen så man har knappt hunnit njuta av det fina vädret. Tråkigt, men sant!

    Ska verkligen bli kul att se din trädgård i full skrud framöver.
    Hoppas du får en fin måndag.
    KRam Elzie

    SvaraRadera
  15. Bare så vakre bilder her hos deg Raina...til å nyte!
    Ønsker deg en fin ny uke
    Klem fra meg!

    SvaraRadera
  16. Du har så vackert , vilket sinne Du måste ha för detta. Vilken fin trädgård, jag bara sitter och gapar här. Lusthus ? det måste Du ju visa, jag förstår att detta
    är dina stora intresse. Är ofta och hälsar på, men utan kommentarer , skäms nästa för mitt spring hos Dig. Tack i alla fall

    kram Harriet

    SvaraRadera
  17. Så fint du har både i trädgården och inne..underbara bilder
    kram Rosa

    SvaraRadera