23 oktober 2013

BLOGGSJUKA

Hejsan vänner!
.Jag tror jag har fått någon typ av 
bloggdepression
känner att 
 fantasin, orden och bilderna
 har tagit slut.



 Hälsningarna till er och besöken
 på era vackra och inspirerande bloggar 
-varför blir de inte längre av......??


Kanske har det med ljuset att göra 
så mörkt det har blivit sedan 
vi kom hem från Grand Canaria.
Tända lampor och ljus nästan hela dagarna




eller kanske beror det på att jag har 
varit med för länge i bloggsvängen.....??
Känner att jag inte har 
mycket nytt att visa er.....


Är det någon som känner till 
denna bloggsjuka
och har något bra tips
hur jag kurerar mig.


Kram Raina

26 kommentarer:

  1. Ja du, sånt drabbar nog oss alla.
    Man blir så trött på bloggen ibland..............men så går det någon vecka och så är man på´t igen .
    Funderar också på om man varit med i bloggsvängen för länge.

    Kram Anneli

    SvaraRadera
  2. Jag har precis samma, känner att jag inte ger nåt nytt, ändå är besökarna ännu fler än tidigare. Kanske kräver de inte så mycket av oss, kanske är det vi själva som kräver att ge något nytt hela tiden. Du har en jättefin blogg så fortsätt,fortsätt men låt det kanske bli glesare med inlägg, det har jag gjort. Det får bli som det blir. Den ena dan är inte den andra lik. Ha det gott.

    SvaraRadera
  3. Håper bloggelysten vender tilbake Raina!
    Du har de mest nydelige bilder...og jeg vil jo gjerne se mer :)

    ha en fin kveld

    SvaraRadera
  4. Hej vännen!!

    Jag känner igen det där...
    Det går i vågor mitt bloggande!
    Tiden är väl mest avgörande för mig!
    Svårt att ta sig tid att blogga när man har småbarn!
    Nu blir det att jag bara gör inlägg och hinner inte in till nån annan och kommentera.Lite trist!

    Min blogg har tappat sitt ursprungs tema..
    Sen jag fick barnen så kretsar ju det mesta kring dem.
    Men det är så svårt för man vill inte vara för personlig heller och ibland tvekar jag på om jag vill lägga ut bilder på barnen..

    Så har jag upptäckt att skumma sidor besöker min blogg.
    de vill lura in en på sidor med virus!

    Men jag vet även att vänner till mig som jag inte träffar så ofta tycker det är kul att bli lite uppdaterade på bloggen.

    Ta det lite som det kommer med bloggen.
    Känn ingen press eller krav på att du måste göra inlägg eller besöka andra.
    Ta en liten funderare så kan du se hur du känner sen om du saknar bloggandet!

    Du visar ju så fin blogg med fina bilder!!
    Och när du lämnar en hälsning så skriver du så fint och rart!!

    Förstår att du saknar Grand Canarias sol och värme!!
    Du får leva på minnena och mysa inne med levande ljus och en kopp the!

    Ta hand om dig!
    Kram kram

    SvaraRadera
  5. Nog kan man få en släng av den bloggsjukan ibland och då är det så det är, man får bara låta det va sen dyker inspirationen upp igen. Så vacker bild med kransen på det huvudet! Och så vackert kök! Kram Katta

    SvaraRadera
  6. Hej Raina! Jag känner nog lite som du, och har också varit med länge här, men i och med min flytt kanske jag får lite nya idéer!

    Ändå gör du så vackra inlägg - hela tiden!
    "Inandningstiden" har just börjat och det mörknar omkring oss - säkert har det med saken att göra!
    Kramar
    Lisa

    SvaraRadera
  7. Ja det är väl svårt för oss alla
    ibland. Du behöver väl inte visa
    nytt, vi är så glada att få komma
    in i ditt vackra hus. du har så fint överallt så jag undrar , lagar du mat i detta underbara kök.
    Du har ju en kamera som är underbar, tänker på min lilla men
    det går ju. Du är ju också en duktig fotograf. Jag är 82 fyllda, och är så glad för mitt liv.
    Min lilla lya är på 59 kvm.
    Och här går inte att ändra så
    mycket. Men jag trivs med mig själv och är nöjd. Du kan ju bara
    skriva ett par rader, vi vill ju hälsa på , vi vanliga dönickar-
    kram Hajan

    SvaraRadera
  8. Hej Raina!
    Så kan det vara ibland, du skall se att inspirationen snart kommer tillbaka, ge det lite tid skall du se!
    Men visst saknar jag dina vackra bilder.
    Önskar dej en fin Helg!
    Kram Kathrine

    SvaraRadera
  9. Oooo det känner jag igen!!!Det är bara att ta en paus till inspirationen kommer igen!!Sen tror jag för min del,att man börjar bli nöjd med det man har och vill inte göra om så mycket!Du har ju sååå vackert hemma Raina,så njut av ditt vackra hem...snart kommer julen!!!Och då.....kommer vi nog att få se massor av vackra bilder från ditt hem igen!!!
    Tusen värmande kramar i höstmörkret!!
    Anne-Lie

    SvaraRadera
  10. Högljudd protest, du har verkligen fina bilder och visa!! Kransen med rosor, helt underbar. Ditt kök, helt underbart. Det är bara och vänta ut bloggtorkan, den drabbar alla.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  11. Jag är nog inne i nått liknande,känner att jag inte har mycket att komma med just nu,men ta du en paus så kommer det tillbaka.
    Kramar
    Ninni

    SvaraRadera
  12. Jag håller med Hajan! Det behöver inte vara nytt att visa,fast förstår om du ledsnar,tror många har försvunnit också så då blir det mindre med allt..Jag bloggar mest varje dag fast älskar ju att skriva dagbok så den är istället för det..Kram fina Raina för besöket ♥ Gunilla

    SvaraRadera
  13. Så blir det ibland, jag tror alla känner så mer eller mindre. Men jag tycker du visar så mycket fint.
    Hoppas lusten kommer åter.
    Ha det gott
    Kram Maria

    SvaraRadera
  14. Hej finaste Raina!!! Jag tror det här med bloggdepression drabbar alla....ibland känner man inte för att skriva något o inte heller att gå in o läsa hos andra!!!! Men jag tycker det är OK att känna så.....jag är så förundrad ibland hur alla hinner med sina bloggar o hinner skriva vackra kommentarer....men det är ju så livet är. Jag tycker mycket om din blogg...du verkar vara en sån härlig människa o du ha ett underbart hem... Kram i massor från Maja

    SvaraRadera
  15. Hej Vännen!!

    Jag har också haft en sväng av sjukan och känner att jag inte kommer att göra så många inläggg som förut men jag vill ju inte förlora alla goa bloggvänner heller.
    Underbara bilder du visar från ditt fantastiskt vackra hem man kan inte se sig mätt på det.
    Det blir mycket facebook för många nu för tiden tror jag... har lite bloggvänner där också :-)


    Kramar Uttan.
    http://hososspaalbo.blogspot.se/

    SvaraRadera
  16. Jag förstår precis vad du menar...man tycker man visat och skrivit om allt! Alla bilder man visar känns som repriser...
    Jag tror alla bloggare känner så, men ibland kan det räcka med ett litet brake och sen hittar man tillbaka till det roliga igen! Hoppas du gör det för JAG vill att du finns där och inspirerar mig med vackra bilder och inspiration!

    Varm kram,
    Titti

    SvaraRadera
  17. Tror inte man kan va med för länge, men alla har vi kanske perioder ibland då det är lite svårare att vara fantasifull :) lycka till!

    SvaraRadera
  18. Hej fina Raina!
    Så får det kännas ibland
    ja tycker alltid det är så mysigt att titta in hos dig
    och alla vackra bilder!!!!!
    Vamaste kramar och trevlig helg

    SvaraRadera
  19. Hej kära Raina!

    Jag tror precis som många andra redan kommenterat att det händer dom flesta...

    Nu har jag inte bloggat lika länge som dig men jag kan känna så och då är det ofta för att tiden saknas. Man känner liksom en viss frustration att man inte får till det som man vill.

    Ge det lite tid och kanske en bloggpaus kommer att ge dig inspirationen och glädjen att komma tillbaka med nya tag.

    Jag tror många med mig skulle sakna dina vackra bilder om du slutar blogga.

    Önskar dig och M en fin helg med massor av sol och klar frisk höstluft av njuta av!

    Kram på er!
    Marie

    SvaraRadera
  20. Kjære gode Raina :) Dette skjer oss alle innimellom..og jeg håper virkelig du finner inspirasjonen igjen for jeg har stor glede av deg og din vakre blogg :)Nyyydelige bilder hos deg i dag og tenk nå skal det snart julpyntes min venn...:) KRAM Vibeke

    SvaraRadera
  21. Så fint du har hemma hos dej....lusten att blogga kommer kanske tillbaka ;)).....
    önskar iaf dej en trevlig helg!
    Kram bia

    SvaraRadera
  22. Ja bloggdepression är nog något som drabbar oss alla lite nu och då! Dina bilder är otroligt vackra och ditt kök är helt underbart!
    Ha en skön helg!
    Kram Margot

    SvaraRadera
  23. Det drabbar oss alla då och då och dina bilder tröttnar man aldrig på.de är underbara
    ha en trevlig helg
    kram Rosa

    SvaraRadera
  24. Du är inte ensam om att känna så...det går lång tid mellan inläggen här med. Jag har allt en släng av bloggsjuka jag med hihi. Jag ska läsa dina kommentarer och se om jag också kan få några tips på medicin;)
    Fina bilder och inlägg visar du som alltid...
    Ha det gott kram Maria

    SvaraRadera
  25. Om det hjälper, jag blir alltid glad och inspirerad av dina fina bilder, positiva texter och vackra hem. Ute och inne. Håller tummarna för att du hittar inspirationen igen. Må gott!
    Ingrid i Onsala

    SvaraRadera
  26. Hej!
    Vill bara säga att jag hoppas att du fortsätter att blogga. Du har en väldigt fin blogg och jag tycker att det är inspirerande att vara inne på den. Mvh Linda

    SvaraRadera