17 mars 2014

MÅNDAG

Kram alla vänner!
Helgen är över och vi sätter fart
 mot en ny härlig vecka.


På min promenad i byns kyrkopark i helgen 
fotade jag dessa snödroppar.
De är riktiga kämpar som har 
tagit sig upp ur den tjocka mattan av eklöv.




Det är en härlig tid nu och varje dag 
upptäcker jag nya vårtecken 
på mina promenader.
Bl.a. har tranorna flugit över byn
 och kollat var matbordet finns detta år.



Jag har också köpt lite vår och
 planterat i en skruttig gammal hink.



Och inne njuter jag tulpaner.




På torsdag ser jag framemot vårdagjämning
och också att få träffa våra vänner i Skövde.




Ha det gott alla!!
Kram Raina

8 kommentarer:

  1. Så härligt och efterlängtat det är med alla vårblommor! Så vackra bilder och den gamla hinken är jätteläcker!
    Här fick vi snö inatt, så våren tog visst en paus...! Den har nästan smält bort igen i solen som är just nu.
    Ha en fin start på veckan!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  2. Fina bilder. Särskilt den med snödropparna - helt underbar.

    Vårkram Elisabeth

    SvaraRadera
  3. Önskar dig en underbart fin dag
    Kram Tina

    SvaraRadera
  4. Så härliga vårtecken!

    Här är det ett vitt täcke på marken och lite bitigt i luften. I helgen trotsade jag vädret och städade ute, klippt toppskotten på äppelträden så jag är fortfarande mör i kroppen.

    Ha det så gott!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  5. Det var riktiga vårtecken Du kom med. Visst är det härligt med Tranor osv, men jag älskar tulpannerna och de andra vårblommorna.
    Avundsjuk på tranorna, här ser vi bara några kajor ibnland.
    ha, ha jag skojar lite
    trevlig onsdag önskar jag Dig

    SvaraRadera
  6. Önska dig en fin helg med massor av härlig vårsol!

    Kram Marie

    SvaraRadera
  7. Nog är det en härlig tid nu alltid.
    Hoppas du får en riktigt fin helg.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  8. HAR VARIT IGEN OCH HÄLSAT PÅ
    VACKER MUSIK, ÄR DET ETT BAND
    ELLER ÄR DET DU SOM SPELAR.

    SvaraRadera