2 juni 2014

SJÖLUFT

Hej på er!

Vilket underbart sommarväder vi har,
därför tillbringar 
jag den mesta av tiden här i min trädgård.



...men igår lämnade jag 
mina blommor, vattenslangar 
och arbetshandskar
  för att njuta av en båttur
 med goa grannar på Vänern.



I vassruggarna kunde man se
 mängder av gula svärdsliljor



och de vita näckrosorna hade
 precis börjat blomma.




Det var också babylycka i svanfamiljen.
 Trillingar.....




På hemmaplan har ett arvegods börjat blomma,
Bondpionen.



Den kommer från min mans föräldragård.
 Vi flyttade den till våran trädgård
 när gården såldes.



Det har tagit några år 
innan den började blomma
men i år hände det....



Ha det fint mina vänner!
Kram Raina

10 kommentarer:

  1. Hej Raina!

    Provar att kommentera och håller tummarna att det fungerar, ibland går det, ibland inte.
    Din trädgård är underbar! Minns det från förra sommaren också, helt fantastiska bilder du visade.
    Så roligt att pionen börjat blomma, tänk att den lever vidare i er trädgård nu.
    Vilken härlig båttur och vilka vackra bilder.

    Tack för dina kommentarer hos mig.
    Ha det så gott och en skön junimånad
    Kramar Anncathrine

    SvaraRadera
  2. Din trädgård är verkligen som en dröm! Det måste vara svårt att lämna den, nu när den kanske är som vackrast.

    Vilken härlig utflykt och så mycket vackert med både svärdsliljor och svanar! Man får verkligen en havskänsla av de nakna kobbarna.

    Visst är det härligt med ärvda blommor, som har en historia som får leva vidare! Så fint att den vill blomma.
    Jag har nästan bara såna perenner i min trädgård - alla har de sin historia!
    Ja, ljuvligt väder har vi och hoppas att pingsthelgen också blir fin!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  3. Det låter som ni hade en härlig dag!

    Underbara bilder från den vackra trädgården!

    Ha en fin start på veckan!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  4. Jättefina bilder! Din trädgård är så vacker. Jag strävar till att få trädgården mera lättskött, för tiden vill inte räcka till att rensa allt ogräs :)
    Jag önskar dig en god fortsättning på sommaren!
    kram Tini

    SvaraRadera
  5. Skönt med lite sjöluft också! Härliga bilder, som vanligt...
    I dag regnar det här på ön, lite skönt det med!
    Varm kram Titti

    SvaraRadera
  6. Vilken underbar trädgård! Också fina sommarbilder från en svensk sjö!

    SvaraRadera
  7. Härligt med en tur på Vänern. Och så fint foto på näckrosen, jättegulliga svanungar också.
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  8. DET VAR JU UNDERBART, SÅ STOR DEN
    ÄR MAN TALAR JU BARA OM VÄTTERN JÄMT. DET VAR JU EN TREVLIG UTFLYKT NI GJORDE.
    DET ÄR JU EN UNDERBAR DOFT OM PIONER . SKULLE VARA FIN SM PARFYM.

    SÅ VACKERT INLÄGG TYCKER HAJAN

    SvaraRadera
  9. Den som väntar på något gott...då betyder bondpionen något alldeles extra för er, så vacker!
    Trädgården är så prunkande och välskött och så gillar jag alla stenar.
    Och de pyttesmå dunbollarna, vilken lycka att få svanarna på bild!

    Allt gott till dig Raina!
    Kramar
    Cia

    SvaraRadera