27 augusti 2014

HÖSTKÄNSLA

Hej vänner!

Efter veckor av ihållande regn,
lyckligtvis har vår by
 klarat sig från översvämningar 
och vattenfyllda källare,
 har höstkänslan infunnit sig hos mig.



Idag är det åter solsken
 men morgonluften är kylig, 
6 grader på termometern.

Rönnbären lyser röda 



 och gräsen i min trädgård
 har börjat visa sina vackra vippor






Det uppspaljerade persikoträdet
bjuder på härliga frukter




Ett annat hösttecken är alla fjärilar
 som fladdrar runt i min trädgård
och söker föda.



Vackert
 men ändå känner jag vemod
är ingen höstmänniska.
Kam till er
Raina

12 kommentarer:

  1. Din musik har också Höst i sig, men vilka underbara Persikor. Herre min Je och så fina fjärilar har aldrig sett
    sådan frukt, hos någon bekant heller. Kanske det är Persikorna som drager de vackra fjärilarna till sig.
    Du bor ju i Sverige i alla fall , man kan ju undra.
    Tack från Hajan

    SvaraRadera
  2. Hej Raina,
    Vilka fantastiskt härliga höstbilder (även fast det fortfarande bara är augusti). Jag håller med om att det känns som höst även fast solen kikar fram idag. Underbart att ha egna persikor i trädgården!! Då måste du bo mer söderut i detta avlånga land. Jag känner ingen som har persikor häromkring. Bilden på tunnan med löven är så cool:) Kram och ha en fin dag önskar Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för din hälsning! Jag bor i Västergötland i en liten by som heter Tun, granne med den stora flygflottiljen Såtenäs F7. Närmaste stad heter Lidköping.

      Radera
  3. Vilka vackra höstbilder du visar och tänka sej att ha mogna persikor i trädgården! Vilken lycka! De ser otroligt goda ut!

    Skönt att ni klarat er från allt regnande! Vilka extrema väder det kan bli! Stackars människor som råkat illa ut!

    Själv tycker jag mer och mer om hösten, särskilt när den är solig och varm!
    Idag lyser solen och det känns skönt!
    Önskar dej en fin onsdag!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  4. Nu kan du vinna en gräsklippare till, för visst
    var det väl det du vann på en trädgårdsbild....
    Fotot med vattentunnan och det sanslöst blåa
    vattnet är en höjdare!
    Kramar/AM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det stämmer nog. Kul att du tycker om bilden.
      Kram

      Radera
  5. Så vakre bilder Raina. Jeg er et høstmenneske og elsker denne årstiden, men mørket liker jeg ikke, trist når dagene blir korte. Nyt din vakre hage. Takk for at du deler. Klem Pam

    SvaraRadera
  6. Hosten verkar ha kommit tidigt till Sverige. Här i Wales ska det egentligen fortfarande vara högsommar, men det känns faktiskt också höstlikt här. Skolorna har fortfarande sommarlov! Konstig kombination!

    SvaraRadera
  7. Kram till dig också fina du
    varmaste kramar

    SvaraRadera
  8. Mysigt när man börjar att tända ljus igen ...vi hoppas på en fin höst
    kram Rosa

    SvaraRadera
  9. Åhh jag är nog en riktigt höstmänniska som gillar fina höstfärger o tända ljus! ÄR ju höst själv också o fyller år på hösten så kan inte annat bli! kså..MEN tycker sommaren varit underbar också! Men du visar ett underbart inlägg som vanligt! Gonatt vännen ♥ Gunilla

    SvaraRadera