1 oktober 2014

NY MÅNAD

Hola mis amigos!
Om ni undrar så tränar jag inför resan.....



Åter ny månad,
 som går i resans tecken för 
oss på Stenlycka.
Vi sticker med goda vänner 
till sköna Amadores strand 
och njuter av sol och bad.



  Medan hösten tar hand 
om min trädgård 
och klär den i härliga höstfärger.


Vildvinet på söderväggen har redan antagit
 olika nyanser av rött.....



.......så vackert.



Min kära Tilda 
får tillsammans med Securitas
 hålla ett vakande öga 
på objudna gäster,
samt gärna räfsa löv
 och hålla ordning på mördarsniglarna
 medan vi är borta.




All kärlek till er!


Kram Raina

12 kommentarer:

  1. perfekt musik till dina underbara bilder , Så underbart lycka till nu med Er resa och fotografera så vi
    får följa med. Önskar Hajan

    SvaraRadera
  2. Din trädgård är verkligen helt ljuvlig även i höstskrud! Åh, så vackert du har det!
    Lycka till med resan och ....språket såklart!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  3. så himla vackert!
    En underbart fin första oktober till
    dig vännen
    Varmaste kramar!!!

    SvaraRadera
  4. Underbara bilder Raina!
    Tack för titten,blir så glad:)
    Åh Amadores,dit ska vi i dec med dotter måg o två barnbarn som aldrig flugit:)
    Spännande.Då får du berätta sen hur det var! Kraam Gunilla

    SvaraRadera
  5. Åh så vacker trädgård du har...jisses!!!
    Trevlig resa!
    Kram bia

    SvaraRadera
  6. fantastiska bilder.
    Ha en fin kväll
    Hanna

    SvaraRadera
  7. Vilken vacker trädgård ! En njutning att titta på dina bilder.

    SvaraRadera
  8. Åhh din trädgård...magisk! Ha nu en skön resa...
    Varm kram,
    Titti

    SvaraRadera
  9. Hej Raina !

    Då får jag önska en trevlig resa och annat som du upptäcker på din vistelse
    i främmande lag.

    Kram Mi,

    SvaraRadera
  10. Hej! Det var så länge sedan jag tittade in här. Har varit en värdelös bloggvän det sista året. Men som du säkert läst om på min blogg så miste jag min son Martin den 16 november förra året. Idag har jag för första gången startat en bloggutmaning inne hos mig och hoppas så klart du har lust att titta in. Kramar Pia

    SvaraRadera
  11. Wspaniały ogród i piękne zdjęcia - pozdrawiam aerdecznie

    SvaraRadera
  12. Mitt första besök här hos dig. Och jag måste bara säga vilken fin trädgård ni verkar ha. :-) Får nog kolla vidare i din blogg. Kramizz Laila

    SvaraRadera