23 februari 2015

SKÅP

Hejsan!
Sista veckan i februari....
Tiden rusar ...snart blir jag ett år äldre......
snart vår......snart trädgårdspyssel......
snart......



Vårt gamla skåp 
som är långt över undra år 
får vara fotomodell på min blogg detta inlägg.
 Vi hittade det i ett uthus på min mans föräldragård.
Smutsigt, fyllt med spik, skrot och annat skräp.





 Det stod där och väntade 
på att få köras till soptippen.
 Men så blev det inte när Raina 
fick se det.
Något som andra skulle sett som skräp
gav jag en chans med vit färg,
initialer och 
naturligtvis en tassel på dörren
a la Montazami.

  


Lite pryttlar i vitt och blått till lyst på skåpet.




De söta porslinsblommorna på väggen
 har jag fått av en kär vän.




En Lisa Larsson
 vas (klänning) passar också till det blå



Detta var lite om vårt gamla skåp.
Kanske  någon gammal by-möbelsnickare
 ser ner från sin himmel  
 och skrattar lyckligt när han ser vad som hänt med hans skåp.
Man kan ju alltid hoppas......



Kram Raina

4 kommentarer:

  1. Idag är ordet snart en tröst, här snöar det flingor stora som näsdukar och helt vågrätt!
    Så fint gammalt skåp du visar och dekorationen nertill gör så mycket. Tur att du räddade det från soptippen och gav det en plats i ditt vackra hem. Och så har du så mycket fint på det också!

    Kramar /Cia

    SvaraRadera
  2. Mycket fint ditt gamla skåp.
    Man ska vara rädd om de äldre möblerna för den kvaliteten finns ju inte idag på allt nytillverkat.
    Vad fint det blev med schablonerna på dörrarna.

    Kram Anneli

    SvaraRadera
  3. det skall tusan till om inte den snickaren bliver glad, när han kollar från sin himmel.
    Lilla Raina så vackert, lyckliga Du.
    kram Hajan

    SvaraRadera
  4. Vilket underbart skåp,duger gott som fotomodell! Kul att du fick se det o tog vara på det:) Väldigt fint har du gjort det! Nu får du ha det så gott,här ska Lidens få besök av mig nu:) Kram Gunilla

    SvaraRadera