9 april 2015

VÅRBLOMMOR

Hejsan!
Nu blommar Bollvivan
 i min trädgård.


En lättodlad vårblomma 
son blommar rikligt och länge



finns i flera färger, en viva jag
rekommenderar om ni inte redan har den




Ormöga är också en växt som jag vill tipsa om.
Kommer också tidigt, blommar länge.
blommar med 
små söta himmelsblå blommor
en bra marktäckare under träd och buskar.


Även några blommor har börjat spricka på mitt persikoträd, så nu hoppas jag att vi inte får några vinternätter.



Må så gott!
Kram Raina

15 kommentarer:

  1. Vilken vacker bollviva och vilken härligt blå färg!
    Tackar för tipset!
    Tänka sej, redan blommor på persikoträdet! Ja, hoppas att det inte blir kallt nu!
    Ha en fin torsdag!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, nu håller jag tummarna för milda nätter.
      Kram

      Radera
  2. Hej Raina så många bra tips de små vivorna kan jag ju ha på min inglasade balkong, på någon hylla.
    J'ättefina bilder, det kan du verkligen fotografera.

    SvaraRadera
  3. Hej önskar dig en fin helg
    kram Rosa

    SvaraRadera
  4. Bollviva har jag antecknat....måste kolla om den finns i vitt....skulle passa i min vita bänk....=)
    Trevlig helg!

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  5. Åhhhh så söt! Känner starkt att jag nog måste skaffa mig en lien söt bollviva! Ormöga har vi i rabatterna redan, också en liten sötnos, men här blommar den inte ännu.

    Skön helg till dig
    Kram Anncathrine

    SvaraRadera
  6. Vilka vackra blomsterfoton från din trädgård! Tänk att blått är så vackert och somrigt på något sätt :-).

    Våren verkar äntligen vara här för att stanna, men idag har det stormat något alldeles förskräckligt. Hoppas att stormen drar förbi snart!

    Hoppas du får en fin vecka!

    Många kramar
    Bitte

    SvaraRadera
  7. Tänk vilken skillnad det är i vårt avlånga land.. Hos oss är det inte mycket som börjat växa än. Mina snödroppar har precis börjat blomma men dom är så korta i år, gissar att dom tycker det är kallt.

    Så fint det blommar hos dig!

    Önskar dig och M en härlig helg med massor av sol och värme!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  8. så fin, så in
    Ha en toppen lördag
    Hanna

    SvaraRadera
  9. Du har fotat så fint och äntligen kan vi börja njuta av det som kommer upp i trädgården. Blommande persikoträd har jag inte sett förrän nu, det är en vacker färg på lilla blomman.
    Kramar /Cia

    SvaraRadera