2 september 2015

PLANTERINGSTID

Hej mina vänner!



Det här redskapet 
har jobbat för 
högtryck i min trädgård några dagar......



Jag har delat och planterat om 
flera perenner 
som har fått munkfrisyr.....






Men det har inte bara varit jobb
nej, jag har också vilat mig
 på trädgårdssoffan




njutit av min trädgård



ätit av mina persikor och blåbär som börjar mogna så smått




konstaterar att Rudbeckian (Solhatt)
som jag satte i våras
har fått några knoppar



 har också haft många vackra vänner 
som fladdrat tyst omkring mig.





Jag tackar också vädergudarna
för sol och värmen 
under mitt arbete.




Må så gott
Kram Raina

8 kommentarer:

  1. Vad fint det ser ut. Ja, här behövs också lite jobb i trädgården, men det får vänta till helgen, haha.
    Kan inte fatta att du får persikor där du bor. Hur har du dom? Intill en vägg?
    Ha en fin kväll.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack vännen för dina rara hälsningar! Ja, jag har persikoträdet uppstammat intill en vägg men det finns sorter som går bra i våra klimat.Det enda som kan vara lite besvärligt är att det blommar tidigt på våren,blir det vinter då så får man täcka blommen med te.x. en fiberduk.
      Kram Raina

      Radera
  2. Jag kan knappt fatta att det finns så vacker trädgård som din. Njuter av varje bild du visar. Tack för titten.

    SvaraRadera
  3. Jag tänkte här om dagen att det var det vackraste jag sett på länge, men Raina det var ett strå vassare i dag.
    När jag såg spaden och läste så undrade jag igen, hur orkar du med Detta ?

    Jättefint lilla vän

    SvaraRadera
  4. es un placer ver tu jardin ,saludos

    SvaraRadera
  5. This is absolutely stunning. I particularly loved the photos of the Blueberries! You are quite a Talent! I love your blog.

    SvaraRadera
  6. Så flitig du har varit! Men det syns ju inga spår av dina "härjningar"?!
    Kram
    Katarina

    SvaraRadera