1 februari 2016

HJÄRTEVÄN

Hej kära vänner!



Tiden springer och jag hänger inte med.
Trodde när jag gick i pension
 att nu blir det lugnt och jag kan njuta av dagarna. 
Visst njuter jag av friheten 
men jag är typen som gärna 
vill ha lite utmaningar.
Lovade naturligtvis bort mig till ett nytt roligt
 projekt och när man har roligt springer tiden 
och tyvärr kommer min blogg i andra 
eller snarare tredje hand.


Och dessutom fyller min käre man jämna år
och då skall vi ha fest.
Sådant tar också tid för planering osv.
Ja, ni hör bara vad jag försöker 
bortförklara varför det är flera veckor sedan 
jag gjorde ett inlägg.


Jag har fått ett vackert spetshjärta av en kär vän. 
Som när hon kommer till oss alltid
fyller huset med värme, kärlek och skratt.
Sådana vänner skall man vara rädd om 
och vårda ömt.


Nu önskar jag er alla 
en underbar ny månad i morgon.
Nu rusar jag vidare i mina bestyr 
och hoppas jag får till 
ett nytt inlägg snabbare än blixten....??

Kram på er alla, var rädd om er!
Raina

6 kommentarer:

  1. Då förstår vi att det bliver mycket att ordna inför makens födelsedag.
    Men vi kommer och hälsar på, och vill veta lite av varje,

    SvaraRadera
  2. Inte ska du ha dåligt samvete för att du inte hunnit att blogga. Jag som nyss börjat tänker att jag ska skriva inlägg när jag har lust. Ibland kommer liksom livet emellan och det är också viktigt att hinna med. Så fina bilder du visar på allt det vita, mycket vackert. Ha det så bra/Hälsningar Eva-Lotta

    SvaraRadera
  3. Nämen visst blir det mer sällan man bloggar.Fast jag älskar att skriva! Gå gärna in o läs idag vad mina bekymmer vart det sista:)) Ja man har häcken full! Min gubbe fyller pension till sommaren,får väl ha en brakfest då antar jag:) Kram Gunilla

    SvaraRadera
  4. My´s lilla Gröna8 februari 2016 kl. 12:12

    nä men sicken fin vän du har , å vilken bra smak också! :)
    ja du min vän, när kalaset är över behöver du INTE dra på dig nya projekt för sen börjar trädgårdsäsongen så småningom , å de för dig som för mig är rena terapin. å de behöver vi både du å ja. vi ses snart min vän <3

    SvaraRadera
  5. Hei, for et nydelig hjerte og gave å få av en venn, gode venner skal man ta vare på!
    Har oppdaget din blogg for ikke så lenge siden, deler din interesse for hage og blomster. Blir godt med varmere dager og vår snart! Velkommen til å besøke min blogg...
    Mange hilsner, Ida.

    SvaraRadera