30 oktober 2016

VINTERTID

Hejsan vänner
i dag drar vi tillbaka klockan
 en timma och går in i vintertid.
Jag tycker inte det känns helt ok.



Jag, min man och goda vänner
har i veckan kommit hem från
 Amadores på Kanarieöarna.




Vi hade en skön semester vecka
 där vi bl.a blev bjudna på en härlig segeltur
 på Atlanten i goda vänners stora segelbåt,
en fantastisk upplevelse.



I skarp konstrast till semestervecka 
 besökte vi igår
Hellekis Säteris julmässa.

Det var lite svårt att känna
 julstämning just denna dag 
då solen visade sig från en klarblå himmel 
och där höstlöven i parken lyste i vackra färger.


Men tomteorkestern gjorde så gott den kunde 
för att få oss komma i rätt julstämningen med julmusik .



Hantverkare från hela landet
 höll till i stallet, smedjan 
och ekonomibyggnader på säteriet.
De lockade många köpsugna besökare med sina hantverk.





Efter att tittat runt på alla hantverk
 och handlat Hovsenap från Vadstena....



..... tog jag och min man en fika
 i stora växthuset 
där vi bjöds  på modevisning 
från Butik på Landet


Nu skall jag gå ut i höstsolen
och ställa i ordning min trädgård för vintervila.

Sköt om er så hörs vi snart!
Kram Raina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar