14 december 2016

JULROS

Hejsan hade ni en bra lucia igår?


Jag var och fotade för Tunshemsida, som jag är webbmaster för. 
Det var på dagcentralen i vår by 
där skolans Lucia med följe spred ljus och glädje för många besökare.




Men nu något helt annat, jag har en fråga till er.
Är det någon som köpt 
den nya sortens Julros som inte har några blad?


Den skall tydligen trivas bättre inomhus
än den som ni ser på bilden.
Det är en julros med blad som inte klarade många dagar inne hos mig utan fick snabbt flytta ut.



Ni får gärna berätta om era erfarenheter här på bloggen.
Jag tänkte köpa men vill höra om den är så fantastisk som reklamen säger.



Må nu så gott,
tror jag skall gå ut och kolla
 i min trädgård om någon julros
 har börjat blomma där.
Kram Raina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar