27 maj 2017

STENTRAPPA


Hejsan vänner!
I veckan fick jag en leverans av en gammal stentrappa.
En trappa som legat hos mjölnaren i vår by
och bara väntat på att något skulle hända
med den.




När jag fick frågan om jag ville ha den, 
såg jag genast möjligheter att 
göra en sittbänk av den.



Nu har det hänt....
Stentrappan har fått ett nytt liv
har blivit bänk. 
Nu kan jag sitta och titta på  
min trädgård från ett nytt perspektiv.




Tankarna kommer också......
 vilka var alla de människor, vuxna och barn som under många år trampade på denna sten
som låg vid ett hus som 
också var affär i vår by. 



Jag är nöjd och glad för min bänk, 
mjölnaren är nöjd som
blev av med sin stentrappa. 



Kram och tack Tommy,
 för din gåva!
och
Kram till er alla njut av sommaren!
Raina

5 kommentarer:

  1. ÅH Raina så jättefint att Du tog emot denna gåva. Så fin flickebarnet är uppe på
    bänken med. Hon passar ju utmärkt på den platsen, det skall vara Du som kan fixa till
    det. Hajan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla vän för dina alltid lika positiva hälsningar!
      Kram Raina

      Radera
  2. Vilken lycka att få den trappan! Jättefin! Alltid lika kul att kika in till dig...
    Ha en skön helg!
    Kram från Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag blev jätte glad. Hoppas du har det gott!
      Kram Raina

      Radera
  3. Vilken tur du hade som fick stentrappan som blev en så fin sittbänk.
    Du har en så otroligt vacker trädgård! Jag är riktigt avundsjuk på den.
    gun

    SvaraRadera