4 november 2017

ETT RUM DÄR TV OCH BÖCKER RÅDER


Hejsan 
Vi har ett rum där TV och böcker tar en stor plats.


Ett långsmalt rum som är ganska 
svårmöblerat. 
När vi köpte huset var här sovrum.
Men för oss passade det bättre som TV/bibliotek.
Vi  bygde in några Billy hyllor från IKEA
 för böcker och tv. 



Och idag används rummet flitigt för vila och tv-tittande.



Fåtöljen piggades nyligen upp med 
en kudde köpt på 
HM home



Det finns också lite arvegods i form av ett skrivbord i rummet .
 På väggen en bit tyg från Ikea som jag ramat in.




Skåpet över skrivbordet
 hittades i ett uthus på min mans föräldragård,  
då var skåpet fyllt med
gamla psalmböcker och biblar.
Nu har det blivit ett tittskåp där bl.a svärmors vackra aftonväska får bo.






Vid fönstret en skön korgstol 
där jag ofta sitter och läser





Önskar alla en skön Alla Helgons helg med en bild på min solspegel
 som har flera år på nacken
Tänk nu kan man åter se dessa speglar i heminredningstidningar och i butiker. 


Kram Raina

1 kommentar:

  1. Tack kära Blogg vän, så underbart vackert, här har jag aldrig släppts in förut.
    tror jag stannar på ett glas likör, och en liten skorpa. Jag bara skojar,
    skulle aldrig falla mig in och våldgästa. Tack kära Raina för titten. Kram från Harriet

    SvaraRadera