11 april 2018

STENLYCKA


Hejsan!

Idag skall jag berätta om mitt
stora intresse 
min trädgård 
”Stenlycka” 



När jag började anlägga min trädgård 
för många år sedan var det en terapi och vila för själen i en stressad tillvaro. 
Där fick jag vara ensam med mina tankar och utlopp för mitt skapande.





Trädgården består av ungefär 50 ton sten, 
hemfraktad från åkrarna i grannskapet. 
Stenar i olika storlekar som jag sedan placerat
   i flera lager mellan buskar och perenner.
Jag har ingen markduk under stenarna, alla lager av sten ger samma effekt som markduk, inget ogräs.





Vår trädgård som bara är på 500 kvm bestod enbart av gräs när vi för många år sedan köpte huset men nu finns det inte mycket gräs kvar. Nej, gräset har blivit vindlande gångar mellan rabatterna.



Det finns vatten som porlar och flera damma och fågelbad.




Ett lusthus för vila och flera uteplatser efter solens gång.



Älskade statyer lite här och där.






Jag odlar mest perenner men fyller ut med vår och sommarblommor för att få färg innan perennerna börjar blomma.




Detta var lite från min Stenlycka.
Idag har jag varit ute och börjat ge mina växter näring inför växtperioden.
Det kändes såå.. roligt att börja pyssla i trädgården igen efter en lång vinter.
Kram Raina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar