31 augusti 2018

KRETA

Hej Vänner
nu är jag och min man hemma efter en vecka på Kreta med goda vänner.


Där har kroppen, själen och skrattmusklerna
fått sitt.



Solen bjöd på strålar upp till 34 grader 
och temperaturen i havet ljuvlig.



En dag tog vi bussen in till Chania




Där vi också åt en bit mat på kvällen och kollade på folkvimlet.



Såg också att man använder tiggarhundar....
....så sorgligt.




På våra kvällspromenader i Platanias 
passerade vi förbi ett vackert träd 
med ljuvligt doftande Tempelblommor. (Fragipani)
Skulle gärna vilja ha en sådan i min trädgård 
men tyvärr finns de bara som krukväxter i Sverige.


Detta var lite från vår vecka på Kreta.
Skål från mig och ha en fin helg!


Kram Raina

1 kommentar:

  1. Voi har ocks¨varit på Kreta, men vi hade inte så tjusigt omkring oss.Var ni uppe i änkornas by, det kanske inte finns kvarnu. Det är minst 20-25 år sen vi var där. Någon gång på 80 tslet. Vi tog med min kära sv'rmor, många minnen som jag skrev om här om månaden.
    När vi var på Kreta.var det en liten jprdvävning på en av småöarna. Vi kom inte hem med rätt flyg. mycket jobbig hemfärd. många minnen somm poppar upp.

    SvaraRadera