29 september 2019

HÖST

Hej mina vänner
tyvärr duggar inläggen inte tätt här på min blogg, lägger oftare in bilder på mitt instagram. 
 https://www.instagram.com/stenlycka/



Idag tog jag en sväng med kameran i min trädgård, allt var blött och löven på Rådhusvinet hade börjat skifta i höstliga färger.



Vackert men ändå känns det lite vemodigt för mig som älskar att vara ute i min trädgård. Trädgården går i vila, något som jag förstår måste ske, men som jag ändå inte tycker om.



Men ännu bjuder min Stenlycka på blommor. Silveraxen är en trevlig höstblomma som sprider en ljuvlig doft. En växt som jag tycker ni skall plantera i era trädgårdar.



Även höstanemon är en underbar perenn som blommar långt in på hösten.




Här var det blött.....men kärleksörten strävar på.


Lilla våranemonen har ingen koll på almanackan... till glädje för mig.




Har planterat några ljung i en gammal konserveringsbytta. Är inte så förtjust i höstljung, den gröna tycker jag är ok, dock fick en rosa följa med hem så att den gröna inte skulle känna sig ensam.



Ha det gott 
Kram Raina


3 kommentarer:

  1. Ja, nu närmar sig hösten men ännu blommar det till allas glädje!:-)) Ha det bästa av alla
    dagar, hösten är ändå vacker med alla fina färger!
    kramkram
    Borensbergs tanten

    SvaraRadera
  2. vilka underbara bilder du visar. hoppas att du inte slutar med din blogg för jag har inte instagram.
    ha en fortsatt bra dag /kram Barbro

    SvaraRadera
  3. alltid så fina bilder du visar oss-hoppas att du kommer visa bilder här i fortsättningen också för jag har inte instagram.kram Barbro

    SvaraRadera