11 april 2021

VÅRBLOMMOR

Hej hej


Nu börjar en del vårblommor sticka upp ibland stenarna i rabatterna. De ser lite frusna ut och man kan ana att de helst skulle vilja gömma sig bland höstlöv och mylla.
Men se det går inte, 
löven är borta och om fötterna har de fått ny kogödsel, så nu vill deras ägarinna att de skall leverera.




Och vissa gör det, de botaniska tulpanerna, julrosen och blåstjärnan vill gärna behaga och ligga bra till hos  trädgårdschefen.....


Jag måste berätta... jag har skaffat mig pallkragar, målat och fyllt med jord ( mycket jord gick det åt). Jag skall ha lite grönsaker i dessa. Gräslök, persilja och smultron har fått flytta dit och mera skall det bli bara värmen kommer.



En bollviva kämpar också på att behaga, men orkar inte riktigt upp ur bladrosetten. Kanske bra att den hålla sig där nere för idag har de lovat snö här, ännu har snön inte synts till men det är väldigt mörkt över grannbyn.


Må så gott!
Kram Raina

1 kommentar:

  1. Du har en helt underbar trädgård, alltid lika välskött! jag har också lagt kogödsel i mina rabatter.
    Må så gott, kram, Monica

    SvaraRadera