9 maj 2021

REGN OCH SEDAN VÄRME

 


Idag regnar det här och temperaturen ligger runt 8 grader. Det går trögt för våren i år.
Men i morgon......skall värmen komma från Spanien🌞
Så nu ligger alla perennerna i mina rabatter i startgroparna.


Under tiden får vivor och andra vårblommor lysa lite mellan stenarna.


Tulpanlökar som jag stoppade ner i höstas börjar visa färg men de har tagit god tid på sig, troligen lite rädda för Kung Bore som gjort nattliga besök väldigt ofta i april och även nu i maj.




Funderar lite över hur det har gott för persikoträdets blommor, om de har frusit i blommen. Inte har det varit så mycket bin så jag har fått hjälpa till med en pensel.


Nu ser vi framemot värmen i morgon och jag hoppas att den stannar mer än en dag.


Ta hand om er och njut att våren är på gång och att det är kortvecka för alla som jobbar.


Kram Raina

4 kommentarer:

  1. Du har den vackraste och mest välskötta trädgård jag någonsin har sett! Kommer det aldrig upp ogräs mellan stenarna? Här frodas ogräset och jag för en ojämn kamp med kirskålen...
    Strålande sol och ca 15 grader här hela helgen.
    Kram, Monica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej där Monica och tack för rar hälsning. Jo lite ogräs tittar allt upp vid kanten mot gräset men jag har flera lager sten så annars blir det inte mycket och kirskål har jag inte som tur är för det är inget roligt ogräs. Men var bor du som har haft så fint och varmt väder!
      Ha det gott, kram Raina

      Radera
  2. Så härliga trädgårdsbilder och vad mycket som blommar i din trädgård!
    Ha en fortsatt skön söndag...
    Kram från Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Titti och tack, detsamma till dig!
      Kram Raina

      Radera