30 maj 2016

KUNG LILJEKONVALJ


I dag på förmiddagen 
tog jag och min man cyklarna 
och cyklade till vår liljekonvaljedunge.
När man närmade sig 
så kände man den ljuvliga doften 
och såg en grön matta 
med massor med vita små klockor. 
Många klockor hade redan blivit bruna 
men på den skuggiga delen av dungen
var blommorna perfekta.



Vi plockade och plockade, 
hos oss i Västergötland är det
 tillåtet att plocka Liljekonvaljer 
och det är jag glad för.



Sedan begav vi oss hem 
och jag kunde placera ut mina 
fräscha, nyplockade liljekonvaljer i vårt hus.





Nu doftar det Morsdag 
och 
skolavslutning i Stenlyckas hus




Önskar alla en fin söndag 
och 
ta hand om mor!
Kram Raina

3 kommentarer:

  1. Det är inte klokt, vet Du att jag nästan kan känna den ljuvliga doften
    av Liljekonvaljerna. Så vackert med dessa blommor.
    Ha en bra dag-

    SvaraRadera
  2. Helt underbara bilder! Ja, liljekonvalj får mitt sinne att bli både lite vemodigt och glatt! Tänker ju också på dikten om Kung Liljekonvalj av dungen, som böjer sitt huvud....! Det är verkligen något vemodigt över denna tid som är så kort och så vacker!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera