10 maj 2018

MORGONPROMENAD

Hej


Oftast när jag vaknar på morgonen och vädret inbjuder 
går jag ut i min trädgård på mina gräsgångar.
 Jag njuter av alla blommor, det daggvåta gräset och fåglarnas glada morgonkonsert.
Det är så skönt för själen att 
alldeles ensam,
börja morgonen så här, 
innan dagen tar fart och 

flygflottiljens flygplan startar.


Jag kollar också efter sniglar 
och plockar av vissna penséer.



Jag har fyllt en hel del krukor och hinkar 
med vårens tacksammaste blomma.




Du kanske undrar varför
 jag tycker den är så tacksam.



Jo... den tål flera minusgrader. 
Kan alltså planteras ut tidigt och så har den inte så stora krav på "trädgårdsmästaren" 
mer än att kanske plocka bort vissna blommor, 
och lite vatten
 så blommar den tacksam långt in på sommaren.




Kram och en fin fredag!
Raina

4 kommentarer:

  1. Vilken magisk vandring i din vackra trädgård !!
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
  2. Måste beundra dina otroligt välputsade gräsgångar. Så vackra. Penséerna förtjänar all beundran också, förstås.
    //Helene

    SvaraRadera
  3. dETTA ÅR BARA EN LITEN HÄLSNING FRÅN hAJAN I KUVÖSEN. ALLT VÄL HÄR, DU HASR SÅ FINT LILLA VÄN , DET ÄR EN FRÖJD ATT HÄLSA PÅ-
    KRAM FRÅN GAMMELGUMMAN HAJAN

    SvaraRadera
  4. En underbar trädgård har du och håller med dig om Penséerna de är otroligt tåliga och även vackra./Margareta

    SvaraRadera