13 juni 2018

PION , ASTILBE OCH KLÄTTERHORTENSIA

Hej där!



Fick gå in från mina trädgårdsbestyr 
eftersom det kom en ordentlig regnskur.
 Visst vill jag har regn men tyvärr gillar inte pionblommor regn,
hänger med huvudet och tappar blad.


Vid vår lilla damm blommar det vitt av Astilbe.
Tacksamma perenner som jag har i flera färger.



Den gillar att stå intill vatten.


En gammal kämpe mot husväggen är Klätterhortensian, som nog har varit med i minst 30 år hos oss. Den blommar rikligt och doftar starkt, kanske lite för mycket doft kan jag tycka ...




Plymspirean sjunger på sista versen
 blommade över fort detta år, klarade inte av värmen.



Nu tittar solen fram igen så nu får jag lämna er och säga hej då!



Ses snart! 
Skuren gav 6 mm, alltid något i torkan.
Kram Raina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar