5 juli 2019

LILJOR


HEJ!


Mina liljor har börjat blomma, den här köpte jag ifjol på en marknad, visste inte vad det skulle bli för färg men nu står den som ett utropstecken i rabatten och lyser röd mot alla andra perenner som är rosa,vita och blå.


Den här liljan heter Night Rider och fick också flytta in i min rabatt i fjol nu har den första blomman slagit ut och färgen är häftig, mörk mörkt vinröd nästan svart. Tacksam var den också jätte många knoppar som väntar på att slå ut.



I dag har jag njutit av att solen skiner det har slutat att regna och det blåser inte så förskräckligt som det gjort de senaste dagarna. Flera av mina blommande perenner har blåst sönder och gått av.



Gräsmattan har blivit lite grönare igen efter regnet och just nu är den nyklippt och kanterna trimmade.



Önskar er en skön helg!

Kram Raina


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar