10 april 2020

PÅSKHELG


Hej och Glad Påsk!


Hoppas ni har det bra och att solen skiner på er.  Här är det vackert långfredagsväder så jag har tillbringat den mesta tiden i min trädgård idag.


 Jag har planterat lite vår i mina krukor och hinkar.




I stenrabatterna har det så smått börjat blomma.
Ormöga med sin vackra blå färg är tacksam och tidig.


Min man har satt i gång vattnet i vår damm så nu får hon åter bada vår modiga fontänflicka. Galet kan tyckas... för i morse hade vi vinter grader.



Persikoträdet har börjat blomma så jag har börjat pollinera med pensel. Lite orolig om det blir vinter även i natt, får nog bli fiberduk för persikoträdets sköra blommor.


Ha en bra påskhelg, var rädda om er och varandra!


Kram Raina

1 kommentar:

  1. Glad Påsk till dig också och tack för titten i din fina trädgård! Vilken söt badflicka ni har!
    Kram, Monica

    SvaraRadera