21 januari 2021

LÄNGTAN

 Hej och God fortsättning på det nya året!

Här har den lilla snön som kom regnat bort och allt är grått och mörkt igen. Varje dag väntar jag på att få gå ut i min trädgård och börja pyssla igen men tyvärr vet jag att det dröjer ännu ett tag.



Till dess planerar och funderar jag på vad som måste förnyas. Har en tuja och en sockertopsgran som tar alldeles för stort utrymme av rabatten,  de bör grävas upp... (har inte sagt detta till min man ännu, det är han som göra det tunga grävarbetet i trädgården).
Sedan fördriver jag tiden med att titta på foton från tidigare år. Drömmer lite om vilka nya perenner och andra växter jag skall sätt detta år.


Jag brukar inte så frön men i år funderar jag på att sätta luktärtor, min mor satte alltid luktärtor och jag mins doften av alla vackra buketter hon plockade in.
Har bara odlat perenna luktärtor (Rosenvial), men de doftar inte, så i år blir det nog några påsar luktärtor. Först skall de förkultiveras ( har läst på) för att senare när frosten har sagt hej, planteras ut. 


Hittade ett foto på en blöt liten pionknopp.Visst är pioner ljuvligt, älskar....


 Så roligt att vi har en underbar tid framför oss. Och om två månader är det vårdagjämning, det går fort....eller hur?




Må så gott mina vänner!
Kram Raina


2 kommentarer:

  1. Du har den mest välvårdade trädgård jag någonsin har sett! Hur bär du dig åt för att få en massa ogräs bland stenarna? Otrolig fin trädgård, sommar som vinter!
    Visst går det fort till vårdagjämningen...
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  2. Hej Raina, så fint att få titta in i din trädgård igen! Jo men visst längtar man särskilt i år!
    Vi får hoppas och tro att allt går vägen och att vi kan hålla oss friska så väntar oss trevliga
    vårdagar i trädgården så småningom, men att planera och fantisera jo, det gör dagen eller hur!!
    God fortsättning på 2021 och håll ut och holl i så är våren snart framför dörren:-))
    Kramelikram från Borensbergs-tanten

    SvaraRadera