25 maj 2021

URBANDAGEN KALL SOMMAREN VARM...


Kallt och blåsigt i dag, men det kanske är ok om det blir som Bondepraktikan lovar. Är Urbandagen kall skall sommaren bli varm.


Tulpanerna börjar att tappa sina blad i vinden, den här vita med spetskant har varit annorlunda och riktigt vacker.


Jag köpte en rododendron tidigare i våras och nu har den börjat slå ut med rosaröda blommor. Den heter "Fantastica" och det står på etiketten att den verkligen bär upp sitt sortnamn. Jag hoppas på det.


Mina hinkar med tidiga potatis har börjat sticka bladen över kanten, tror knappast att de kommer leverera till midsommar. Mera värme och sol, så kanske det finns en liten chans, det är ännu några veckor dit.


Annars händer det inte så mycket här, skall nästa vecka få min andra spruta Pfizer vaccin, det känns bra.


Detta är en perenn som heter spetsmössa, är så söt och doftar som nattviol.
Ha en skön fortsatt vecka!
Kram Raina

2 kommentarer:

  1. Fantastiskt vackra tulpaner, de vita med fransig kant!
    Hoppas att sommaren blir lagom varm med lagom regn på nätterna!
    Spetsmössa har jag också, så skir och söt!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  2. Såå fina vita tulpaner med frans, stort gilla på den sorten! Ja hoppas värmen är här för att stanna nu...
    Ha det gott!
    Kram från Titti

    SvaraRadera