2 augusti 2022

KÖPENHAMN

 


Vi har besökt Köpenhamn några dagar. Det har varit härliga dagar där jag och min man har fått njuta av att vara tillsammans med vår son och hans älskade familj. 


Det första vi gjorde efter att ha tagit färjan över från Helsingborg var att besöka Louisiana och se spännande modern konst.


Vi hyrde ett lägenhetshotell mitt inne i Köpenhamn högt över takåsarna, på våning sex. Mysigare att kunna umgås med barn och barnbarn på detta sätt. Ett boendealternativ som ger mera utrymme/ hemkänsla än hotell tycker vi.



Naturligtvis gjorde vi som alla andra turister i Köpenhamn besökte Ströget och Nyhavn. 





Åt bakelse och röd korv, fast inte samtidigt.



Vi var också på Tivoli som särskilt det yngsta barnbarnet uppskattade.


Hemresan gjordes över bron och innan vi lämnade Danmark tankade vi diesel som var 9 kronor litern billigare än i Sverige. Ack ja.....
På hemresan gjorde vi ett besök på Sofiero och tittade på alla vackra planteringar.



Så många vackra Dahliesorter har jag inte sett på länge.





Nu är vi åter hemma igen i vardagen men på pluskontot har vi vackra sommarminnen att ta fram när dagarna blir grå och trista.



Kram till Er!

2 kommentarer:

  1. Vilken härlig semestertripp ni gjort! Trots att vi bor så nära, så är det länge sedan vi var i Köpenhamn...

    SvaraRadera
  2. Hej Raina! Vilken härlig resa du har gjort med din familj, så fint! Det var länge sedan jag var ute på din blogg, men min mamma lämnade jordelivet i slutet av maj och jag har haft fullt upp. Så jag är så glad att ha tid med bloggandet igen! Ha allt det goda och tack för så fina bilder! kramelikram från tanten i Borensberg:-)

    SvaraRadera