1 mars 2009

Den gamla hyllan

Den här hyllan kommer som så mycket annat i vårat hem från min mans föräldragård. När vi röjde ur alla hus före försäljning av gården, var det många saker som fick göra sin sista resa bl.a de där kotavlorna som så många bloggare nu suktar efter. Resan den gick till tippen. Men den här hylla som hängde brun och smutsig i ett uthus tyckte jag hade något visst, så den fick en chans att vara kvar några år till. Den har säkert 150 år på nacken och när vi fann den var hyllorna fyllda med psalmböcker och biblar. Nu har den fått vit färg och hänger i mitt kök och som ni ser fått ett annat innehåll.

Ha en bra ny vecka!!!

6 kommentarer:

  1. hej visst är väl sånt roligt ,att hitta saker som man kan fixa lite med färg ,jättefin hylla
    kramis

    SvaraRadera
  2. Hej! Vad fin den var hyllan!
    Lite målarfärg kan ge hur gamla och slitna grejor som helst nytt liv igen.
    Jag tycker mycket om de vita dalahästarna, vill gärna ha, men herr sambo är inte lika förtjust i dem som jag....

    Vad kul att du tyckte om min blogg - du är så välkommen när du vill!
    Soffan kostade 150 kr - här i trakterna brukar de ligga på runt tusenlappen, så vi hade tur!

    Hoppas du får en fin dag!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Vilken fin hylla. Kul att den har så lång historia bakom sig också, då känns det rätt bra att behålla den.

    Hoppas allt är bra med dej annars!
    Kramar Benita

    SvaraRadera
  4. Hej! Tack för besöket hos mig, du är så välkommen igen =)

    Vilken fantastisk trädgård du har, är verkligen imponerad!!!! Det är så kul att påta i trädgården.

    Kram Johanna

    SvaraRadera
  5. Hittade du något fint på IKEA igår?
    Kram

    SvaraRadera