17 juli 2010

KITCHEN AID

 Hej Vänner!

Tittar bara in sent på lördagskvällen för att säga hej på er. Ni är ju så rara som besöker mig och lämnar små hälsningar även om jag inte är hemma. Har varit på  semester äventyr denna veckan.....Jo förresten när ni besökte mig.... såg ni om jag hade mycket post i lådan och hur var det med blommorna i min trädgård.... såg de vissna ut...???

  

En sak som jag bl.a gjort i veckan är att jag har köpt mig en köksmaskin. Något som jag har gått och funderat på länge. Nu har jag funderat färdigt och det blev en ....


Ni är faktiskt skulden till att det blev just en Kitchen Aid. Jag har sett att många av er har en sådan på köksbänken. Och i TV kör Leila och andra kockar för glatta livet just en sådan apparat. Så visst har jag blivit påverkad......
Nu står det även en Kitschig sak på min bänk i köket.


Hade lite problem vilken färg jag skull välja. Hade bestämt när jag åkte till affären att det skulle bli en svart, konstig för jag kom hem med en cremé....men jag är nöjd.....
 
 

Idag har jag provkört den..... det var inte så lätt med alla dessa hastigheter, upp till tio stycken.Jag började lite försiktigt med muffins. Det blir att pröva sig fram ett tag.......  till min mans stora glädje som är ett riktigt kak-bull-tårt-monster...



Nu skall jag ut på nya semesteräventyr kommande vecka.
 Så vi hörs igen om ett tag!
 

Ha det så bra i värmen, åskan och regnet!!!!
Stor kram till er alla från Raina

21 kommentarer:

  1. lyckat till med allt som nu går att göra i din fina fina maskin, vill ha jag med hihi. Kram på dig/Ingela.

    SvaraRadera
  2. Hej Raina,
    den är läcker den maskinen......härlig känsla med lyxiga maskiner i köket + bra förstås!!!!Gott att gården stannar kvar inom familj.....mysigt!!Så underbart det är varje dag nu...min man gillar inte värmen då han tappar orken. Vad jag badar....ljummet i vattnet....blir jobbigt att gå tillbaka till vardagen sedan,
    Ha en mysig fortsatt semester nu Raina

    kramis

    SvaraRadera
  3. Dina blommor såg fina ut.....nej, jag har inte varit hos dig. Kul med nya saker i köket som underlättar. Jag har inte en sån fin maskin men en Bosch och är väldigt nöjd med den. Min a bullmonster tycker att den jobbar för sällan bara.
    Må så gott.
    Yvonne

    SvaraRadera
  4. Åh, har du köpt en Kitchen Aid?!!! Nu blir jag ju än mer avundsjuk på dig! ;0) Vad kul att du bestämt dig för en så´n till slut. De är fina. Har ju också sett att Leila använder så´na. Knepigt att din "bytte" färg dock! Hi, hi... Den ser jättefin ut på sin plats. Tror inte att du ångrar färgbytet.
    Ha en fortsatt skön semester!! Min har precis börjat. Underbart!
    Kramisar!!
    PS. Glämde titta till din brevlåda... ;0)

    SvaraRadera
  5. Din köksmaskin är jätte fin men den har för klen motor om du ska baka bröd och bullar.
    Motorn ligger bara på 400 watt och ska du baka bröd etc så behöver du en motor på minst 800 watt.
    Men som sagt var den är snygg men inte fullt så praktisk....

    SvaraRadera
  6. Godmorgon! Snygg köksmaskin du köpte och bra färgval! En sådan skulle jag kunna tänka mig också ;O) Vi ska med ut på semesteräventyr så hoppas att regnet och åskan hålls borta en tid.

    Ha en fin vecka!

    Kram Gugi

    SvaraRadera
  7. Hej vännen!
    Den passar så bra där i ditt såååå fina kök. Vill ha en också, men jag har en värdens rejälaste assistent från electrolux som är super den med. Men en Kitchen Aid skulle man väl kunna ha ändå....
    Ha en fin liten resa, jag ska åka till Skåne jag!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  8. Hallå där...kan ju vara bra att veta när jag har öppet..inför planeringen...to och fr: 12-18, kan öppna upp tidigare dessa dagar och är hemma torsdag kväll...och så har jag öppet söndag kl 12-17...lika dant där...hoppas det funkar, ha en skön söndag KRAM

    SvaraRadera
  9. En härlig apparat du skaffat. Den kan nog förse din man med goda bakverk - om han är riktigt snäll.

    Ha det gott på den sista semesterveckan. Kramkram

    PS Brevlådan är knökfull med kärleksbrev och blommorna lyser och ståtar överallt i din trädgård. Det måste finnas en hemlig vattnare?

    SvaraRadera
  10. Hejsan.
    Ser att du varit hemma en vända precis som vi, vi blåste hem. Då kan jag passa på och tvätta och blogga. Vilken urläcker kökshjälp du fått, kommer och bli mycket gott bakat med den. Snygg färg också.
    Ha en fortsatt bra semester.
    Stor kram
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  11. Vilken fin assistent och fin färg valde du på den.
    Det är nog bra att ha den framme så man använder den, annars är det lätt att ta fram lilla vispen.
    Ha det så bra!
    Kram Anette

    SvaraRadera
  12. Kanon snygg som gjord i ditt fina kök! Jag har en äldre modell som jag inte vill ha framme;) men bra är den! Ha en fortsatt skön semester.
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  13. Jätte mysig. Min dotter fick en röd när hon tog studenten och hon bakar allt och hon älskar sin maskin.
    Vill berätta för dig att från 1/8 kommer min webbshop att se mkt mysigare ut än den gör idag. Byter leverantör. Så titta gärna in i augusti och du får jättegärna kommentera sen.

    Solig hälsning
    Solweig
    LILA ELLA

    SvaraRadera
  14. Lekker! Sånn vil eg også ha!!! :) Ha ein fortsatt flott ferie!

    Stor klem frå Elin :)

    SvaraRadera
  15. Hej vännen!
    Så härligt med en sån fin köksmaskin!
    Färgen passar perfekt in i ditt fina kök!
    Hoppas du har det bra!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  16. Hej min pärla, vilken läcker maskin... Det ser så coolt ut när alla matprogram har dem. Har också funderat... Kanske kan man dra av dem i deklarationen för hushållsnära tjänster vad tror Du om det? Här är toppen solen håller precis på att vakna och campingen är tyst föruton en drös fåglar... läs måsar som bestämt sig för att hälsa morgonen välkommrn.
    hoppas allt är gott med dig. tusen kramar Jeanette

    SvaraRadera
  17. flott maskin det der..
    så flott at den kan stå til pynt..
    bileta dine er nydelege...
    fortsatt god sommar :-)

    SvaraRadera
  18. Å vad härligt vännen! Å så mycket gott du kan fixa i den..... Snygg är den också!
    Ha de så gott!
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  19. Hej vännen! Tack för dina rara ord inne hos mig. Hoppas allt är bra med dig. Som du läste så blir det inte mycket bloggande den här tiden för mig. Vad roligt att du/ni ska till vackra Nora. Då måste du kika in på Nora diversehandel, där finns det mycket "ögongodis"....Du undrade om butiken i Örebro som jag brukar skriva om, den heter PK. Design och ligger långt ner på Storgatan. En annan liten mysig butik är SmultronGården som ligger i Dylta Bruk utanför Örebro. Du passerar Dylta Bruk skylten när du åker till Nora från Örebro. Lycka till o Ha det så bra när Ni besöker Närke. Många SommarKramar till dig! Therese

    SvaraRadera