11 juli 2010

NÄVA

Hej på er!


Tänk vad tiden går, redan en vecka av min semester är till ända. 
Men vilket ljuvligt väder den här veckan har bjudit på.


Idag visar vår barometer ostadigt men det stämmer inte för här har vi haft underbart varm, runt 32 grader. Ja, ja om jag skall vara riktigt  ärlig så har det åskat i grannkommunen. Kanske är det så att  barometern  känner av vädret hos grannarna också.......


Jag köpte en besticklåda någon gång i våras, som jag totalt glömt av att jag hade, när jag tittade i skåpet hittade jag den undanstoppad.
Handlar ni också saker på loppis som ni sedan glömmer att ni har köpt?

Den här lilla slitna filuren fick också vara med på en bild idag.
Ett bakluckeloppis fynd från förra året.

Om ni undrar var det är för blomma som har ställt upp som fotomodell på alla bilder idag.....
så är det en typ av Näva som blommar rikligt i min trädgård i år. Den har så ljuvligt skira blå blommor. Heter Geranium pratense "Summer Skies"

Önskar er en bra sommar, semester, ja allt som passar in på er rara bloggare!


Jag kanske kommer  att var lite frånvarande på bloggen en vecka eller så...... för jag skall åka hit och dit i Sverige....
Men snarare än ni tror så dyker jag upp igen och hos en del bloggar kanske jag dyker upp live. Vem vet...
Kram alla goa vänner och ha det så underbart skönt!!!
Raina

22 kommentarer:

  1. Hej Reina!
    Ska du ut och åka, jag har min första vecka nu och vi ska nog åka lite i Sveige i år. Brukar åka till Grekland men i år är det lika varmt hemma:)
    Ha en fin vecka!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Underbara bilder,sån fin ovanlig(?) Näva!
    Visst har vi det varmt o gott nu, kanske inte riktigt så bra för våra blommor...
    Ha det gott hit o dit i Sverige!
    lenas trädgård

    SvaraRadera
  3. Den gamla nallen var väldigt fin och charmig. Och besticklådan var det bra att du plockade fram, jättefin den också. Här har det regnat och åskat hela em.
    Ha nu en härlig semester.
    Kram till dig vännen
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  4. Vilken underbar näva du fått som modell! Vet du vad den heter? Jag älskar nävor och har lite olika sorter men inte den. Har bekymmer med "någon" som äter upp bladen på en del av mina nävor men bara vissa. Kan lämna nävan bredvid helt orörd... konstigt...
    Hoppas du får en mysig vecka någonstans i Sverige....
    Kram Linda

    SvaraRadera
  5. Så vackra bilder...älskar den lilla nävan. Den färgen skulle passa alldeles förträffligt vid Skogslyckan. Den får jag leta efter...
    Kram Pia

    SvaraRadera
  6. Fantastiska bilder du visar! Önskar dig en härlig semester vecka runt om i Sverige!
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  7. Åh, vilken vacker näva! Den har jag aldrig sett! Helt ljuvlig!
    Så skönt med ledighet när vi har sånt väder! Här pustar jag mest - 33 grader har vi haft idag och
    fläkten går för fullt nu! Jisses du, vilken värme det är! Skönt att du lyckades pricka in semester!
    Kommer hitåt trakterna till Viola måste du titta in här också!!!!Så kul det skulle vara!!!

    Jodå, men jag är ganska besviken på AB:s reportage - jag bad och vädjade om att jag INTE vill vara med på bild..möjligtvis på håll, där man inte ser mej! Joså, det lovade de!! Men sen....det ignorerade de totalt! Rätt dålig stil tycker jag när man ändå ställer upp med sin tid och öppnar sitt hem! Så jag har skrivit ett ilsket brev! Jag tycker det är himla nonchalant!
    Tack ändå för din alltid så goa kommentar!
    Kramar
    Lisa

    SvaraRadera
  8. Ha en fortsatt trevlig semester! Vädret visar ju sin bästa sida så det är bara att njuta så länge det varar. Nävan är jättesöt. Underbar färg!

    Kram Gugi

    SvaraRadera
  9. Hej goa Du, vilka ljuvliga nävor, specielt på biden med bestickstråget och nävan... En favorit. måste jag säga... allt gott till dig i värmen. kram Jeanette

    SvaraRadera
  10. Hej Raina!
    Å så ljuvliga bilder, vilken söt blomma...
    Önskar dig en fortsatt skön semester!!!!
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  11. Tack snälla för din kommentar.
    Hoppas att du får en härlig tripp genom Sverige och att ni har AC i bilen. Min pappa säger att han har KD i bilen = korsdrag.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  12. Så härliga bilder.
    Njut nu av din odyssé genom Sverige:)
    Camilla

    SvaraRadera
  13. Det var en väldans rar och vän liten blomma du visar..och du..skulle gärna ha dig som stamkund..:D kramen

    SvaraRadera
  14. Den där nallen är ju bara för söt!! Massa fina foton som vanligt. Du har det skönt på semestern förstår jag. =0)
    Kramisar!!

    SvaraRadera
  15. Vilken bedårande näva!!! Jag tänker ta bort lite rosa astilbe i en rabatt (felplacerade) och istället plantera lite blå nävor. Har tittat lite på loka sorter och denna skulle också kunna vara ett alternativ.
    Kram Bodil

    SvaraRadera
  16. hej!
    Hoppas du har en spännnde tur!!!

    Njuter av sommaren och gör fina fynd!

    Kram Mariette

    SvaraRadera
  17. så fina bilder hos dig, nallen var ett riktigt fynd. Kram på dig/Ingela.

    SvaraRadera
  18. Hej vännen!
    Hoppas att du har en underbar sommar!
    Många Varma Kramar till dig! Therese

    SvaraRadera
  19. Hej!
    Det var en otroligt söt Näva!!
    Alltid lika trevligt att titta in här hos dig som bjuder på mycket vackert att betrakta i form av små stilleben.
    Ha en fortsatt skön sommar!
    Kram/Bea

    SvaraRadera
  20. Vilken fantastisk start du fick på din semester! Idag är min första dag, och solen skiner inte, ha ha!

    Vill passa på att önska dig en fortsatt underbar semester!

    Kram kram.

    SvaraRadera
  21. Vilken fin blogg... tur att jag hittade hit!
    Ha en härlig sommar!
    =)

    SvaraRadera
  22. Hallojsan!!

    Ååå du har köpt en sådan apparat!! Gillar dem också....men har en väl fungerande aparat som får vara gömd istället!!..

    Visst är det härligt att varva hemmatid med småresor och utflykter..det är sommar det!!

    ha det gottis vännen!! Kram Sanne!!

    SvaraRadera