17 november 2015

HÖST I MIN TRÄDGÅRD


Hello där ute
tog en sväng med kameran
 i min trädgård denna lite kyliga novembertisdag. 



De flesta löven har ramlat ned
 och är uppsamlade,
men ormhasseln och vårt enda äppelträd har 
fortfarande inte släppt alla löv.




Vattnet i fågelbadet har bytts 
mot mossa och äpple



Men vad är detta....
en gullviva som tror att det är vår 
i november....


Björnbären mognar sakta nu
och smakar inte längre gott.
Får bli mat till fåglarna.



Detta var lite från min 
trädgårdspromenad 
den 16 november.



Ha det så gott 
och 
i kväll håller vi tummarna för
våra fotbollskillar!

6 kommentarer:

  1. Vad underbart fint du har både i trädgården och inomhus. Kram Christina

    SvaraRadera
  2. O każdej porze roku w Twoim ogrodzie jest pięknie - podziwiam i pozdrawiam serdecznie

    SvaraRadera
  3. Ja det gick ju vägen för laget och oss. Äntligen kan man säga. Nu har vi andra bekymmer som kommer närmare, och närmare, Man vet ju inte snart om törs gå ut eller inte. Oh denna Fanatism vad den gör en ledsen. Tyvärr såå
    många oskyldiga människor som dött. Det är religionen som ställer till allt, har alltid gjort det.
    Inget roligt alls- Var rädda om varandra vore bättre. hälsar Hajan

    SvaraRadera
  4. Så höstfint du har det men allra mest imponerad är jag av dit välorganiserade och fina kontor i tidigare inlägg. Tänk den som hade sådan ordning men här svämmar det över av halvfärdiga projekt som inte riktigt landar någon stans.
    Kram Elisabeth

    SvaraRadera
  5. Du har en helt fantastisk trädgård, det har jag sagt förut! Min trädgård är ett oskrivet kort just nu om man säger så, består endast av en oklippt buxbombuske ha ha...
    Bästa fredagen till dig!
    Kram Titti

    SvaraRadera
  6. Så vackert du har det i din trädgård, man kan inte tro att det är november..
    Det hjälpte att vi höll tummarna :)(
    Kram
    Jessica

    SvaraRadera