13 november 2015

ADVENTSTID

13 dagar tills första ljuset skall tändas.....
Har ni börjat fundera 
på advent ännu?



Jag längtar lite efter
 att få tända adventsstjärnor och adventsstakar,
november är ju så mörk,
den har ju så få ljustimmar.





Tittade i mitt fotoarkiv
 såg hur jag hade pyntat
 adventsljusstake tidigare år.



Brukar gilla att pynta 
 med grön mossa
från skogen.





Vad har ni för funderingar
på era adventsljusstakar?
Ni kanske har köpt någon ny
det finns ett stort utbud i affärerna.
Mycket guld ,mässing och silver.

Den här ljusstaken från Bloomingville 
tycker jag är snygg.
Finns att köpa här



Hyacinter är också 
något jag längtar efter.
Såg att det finns i butik nu 
får väl vänta i alla fall en vecka till. 




Må så gott mina vänner
Kram Raina

4 kommentarer:

  1. Så vakkert!! ...og adventstiden er tid for venting og refleksjon!

    SvaraRadera
  2. Det är klart att man tänker på Advent. Börjar redan att längta , här är det full fart, skall dyka ner i en stor kartong bland
    tomtar och troll. Den 17 november har jag lilljul här. Skaran krymper vi är bara 4 kvar nu. Så är det alla är vi över 84 ja 2 st är över 85 år. Men det är så roligt det lilla vi gör. Jag har köpt skinka, köttbullar , prinskorv, En Janssons frestelse har jag gjort den är klar och står i frysen. Vi gör så gott vi kan, ha, ha huvudsaken är ju att humöret är på topp.
    Sjukdomar kan vi prata en annan dag eller hur ? kram Hajan

    SvaraRadera
  3. Nydelig! Og grønn mose er kjempeflott å pynte med, det har jeg også brukt en del!
    Koselig å følge deg!

    God helg! Inger G.

    SvaraRadera
  4. Lite har jag börjat fundera på advent, ska nog
    bli en ny ljusstake iår. Gillar både din Ernst ljusstake
    och den i mässing.
    Fin söndag och stor kram/AM

    SvaraRadera