8 november 2015

MORGON I MITT KÖK

Godmorgon denna 
soliga söndag!



Efter en  stormig och regnig natt
 vaknar jag upp till att 
solen strålar in i mitt kök


Vilken lycka att få njuta av

 en dag med sol och klar luft 



Nu skall jag gå ut i min trädgård
och ta hand om alla löv
som i natt har haft dansparty 
 till vindens orkester



Kanske blir det också en tur till skogen

 för att hämta hem lite mossa.
tiden går fort.... snart advent




Detta var lite funderingar 
medan jag fixar 
frukost åt far i huset
samtidigt som jag njuter 
av den vackra orkiden 
som jag fått av en kär vän



Ta vara på varandra och om far!

Ni som kan.... njut av solskensdagen!
Kram Raina

4 kommentarer:

  1. Ååå for en hærlig blogg du har, og så pent hjem og hage!
    Hit vil jeg komme oftere... kom tilfeldig inn her for første gang i dag!
    Ha en flott søndag!

    Inger G.

    SvaraRadera
  2. Deilig med sol inn i rommet. Her skinner også solen idag! Herlig. Og fine kjøkkenet hos deg, og en veldig orden du har overalt :! Ha en finfin søndag!

    SvaraRadera
  3. Så underbart har Du haft sol i dag ? Det har inte vi haft men 15,40 för 19 minuter sen kom solen på blixtbesök till mig.
    Och nu är det redan mulet igen. Jag har vilat ett tag, har haft min son här sen kl 10.00 vi har hjälpts åt med gardinbyten,
    jag skall ha Lilljul för 3 väninnor, och ville få lite jullikt tidigare då. Vi är bara fyra kvar i gänget, men vi har varit tillsammans i 60 år i år. Tänkte på din underbara musik, Skynda ,ja skynda börja att älska som vi tanter brukat sjunga. Så hade du den musiken i dag. . Vilket underbart kök, set har jag sagt förut med, nu skall jag fixa mig lite kvällskaffe , och titta in hos andra bloggvänner. kram från Hajan i vardagsprat

    SvaraRadera
  4. Som vanligt jättefina bilder som man inspireras av.Ha en bra eftermiddag/Margareta

    SvaraRadera