6 mars 2016

TRÄDGÅRDSLÄNGTAN

Hejsan,
idag känns det tungt när snön aldrig vill sluta 
och min trädgård bara blir vitare och vitare.
Jag som längtar efter att få sätta fingrarna i jorden.......



Vad gör jag då åt min längtan.....?
Jo, jag tittar på trädgårdfoton från förra året
och planera vad som skall hända med vår trädgård i år.



Nya projekt har jag alltid ....så kul


I år planerar jag åt min man
 att han skall sätta upp ett nytt staket,
ni ser lite av det gamla bakom soffan.
 Där vill jag ha ett enkelt staket men högre.



När det blir dags att dra ut i trädgården 
så är det första jag gör
att stoppar ner några korn näring och 
kogödsel omkring varje perenn 
samtidigt talar jag om för
 dem att nu är det dags att vakna 





Sedan brukar jag snygga till gräskanten,
 lyfta lite på stenarna.
Stenarna vill gärna sjunka under vintern. 
 Passar då också på att ta bort snigelägg 
som kan gömma sig under stenarna.




 Mycket pyssel är det i en trädgård på våren 
det vet alla som har en sådan.
För mig är detta arbete härlig avkoppling 
och själslig vila.




Arbetet ger också mycket tillbaka av glädje, överraskningar och upplevelser, 
som när den första blomman slår ut på blåregnet,
det som aldrig tidigare blommat. 
Perennen som köptes för rosa men blev vit,
eller när mördarsniglarna flyr över till grannen.......?? 




Jag önskar mig en snar vår och till alla er som tittar in
 en underbar  fortsättning på Vasaloppssöndagen
och en bra början på veckan!


Kram Raina

4 kommentarer:

  1. Tack för din gulliga kommentar hos mig! Den vackra flerfamiljsholken köpte vi i en liten butik ute på landet, Many Things heter den. Tyvärr har de inte holken kvar längre. Men liknande har jag sett i webbutiker. Jag är så glad att jag hittade din blogg, du har en fantastisk trädgård, med så mycket ögongodis, att det är en ren föjd att se dina vackra bilder.
    Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset och för din rara hälsning!
      Kram

      Radera
  2. Vilka vackra och inspirerande bilder!Tack för att vi får uppleva din härliga trädgård genom dina bilder :)

    SvaraRadera
  3. Kära lilla vän, det är ingen trädgård Du har, det är en vacker parkanläggning.
    Tror nog din man ordnar med et annat staket, han har nog redan undrat, jag undrar vad hon räknar ut denna vår. Spännande för oss, och så underbart vacker. Här i Östergötland
    var allting vitt igen, massor med snö, Brr,brr dillar inte jag

    SvaraRadera