2 mars 2016

VÅRMÅNAD




"Inger vinter varar för evigt
ingen vår hoppar över sin tur"



Ingen vår hoppar över en förkylning heller
så nu var det dags.... 
Tack Iprenmannen, Lambi och den lilla flaskan för allt stöd.



Älskar denna blomma
Alströmeria eller inkalilja.
Den är så skir med sina lime gröna 
blad och vita blommor.


Alströmerian är uppkallad 
efter Claes Ahlströmer, en av Linnés lärjungar.
Under ett besök i Spanien på 1700-talet 
träffade han på den här vackra blomman
 och tog den hem till Sverige.
Claes Ahlströmer hade en känd far, 
Jonas Ahlströmer, han med potatisen ni vet.



Inte bara vårmånad 
det drar ihop sig till påsk också.
Jag brukar inte pynta med fjädrar 
men de här hittade jag på Rörstrands butik i Lidköping 
och de föll mig i smaken,
liknar en blomma och så är de vita.......


Njut av vårmånaden!


Stor kram till er alla!

1 kommentar:

  1. Jaa det är dags att kolla på Påsk-sakerna, vilket skall jag ha i år. Brukar aldrig taga fram så mycket. Vi får se Ris skall jag väl ha på balkongen, men mer bliver det nog inte.

    SvaraRadera