11 december 2016

GÖTEBORG

Hej på er
Redan tredje söndagen i advent, 
hoppas ni har det bra i julstöket.


Jag, min man och goda vänner
checkade i fredags in på hotell i Göteborg



för att i  två dagar

 känna av julstämningen i "Götet"



julshoppa , äta gott
 och gå på Christer Lindarw och After Dark, 
 This is it!
En helt fantastisk show som jag varmt kan rekommendera.


Här hotellets vackra välkomnande entrébord.



Även utanför blomsteraffärerna
 kunde man njuta
 av bl.a papegojtulpaner i härliga färger


På NK var julskyltningen trevlig som alltid
till glädje för stor och liten.




Många butiker hann jag och min väninna 
med under dessa dagar
och vi kollade bl.a  på klänningar till nyårsfesten.
Här beundrar min vackra väninna 
en mycket speciell skapelse.



Två dagar i storstaden gick fort och nu 
är det dags att ta tag i lite julbestyr.
 Men först måste jag
 bara visa en liten rolig sak 
som vi hittade i Femmanhuset bland alla hantverkare som står där.
Ett litet hus till ringklockan, lyser vackert på kvällen. Den duktiga konstnären heter Gun-Liz och ni kan hitta henne här



Kram alla som tittar in
och ha det gott!
Raina

1 kommentar:

  1. Snygg klänning där verkligen! Sånt hus till ringklockan har jag med men inte satt upp den hos mig, den ligger i en låda och väntar på en bättre fasad. Ses i eftermiddag min vän !

    SvaraRadera