29 juni 2017

BLÅSIGT

Hej mina vänner!



Idag blåser det åter igen hos oss
inte roligt att vara pion då.
Nu när de har slagit ut sina stora 

blommor och vill vara fina  
för betraktaren, så fladdrar de i vinden så att bladen yr. 
En av pionbuskarna är kompis 
med en blå clematis 


 och där har den fått både lä och vila genom att luta sig mot sin kompis klätterställning.

Efter att ha kört en sväng 
med dammsugaren idag



så fick två pionblommor 
följa med in och få lite ro på mitt matbord tillsammans med en 
kvist näva "Summer skies"



Något annat nytt står också 
på mitt matbord, en almanacka.
Min frissa har en sådan på sin frisersalong,
och jag har funderat länge på att  

 köpa mig en.
För några dagar sedan blev det av, 
jag köpte en på vår stads bokhandel.
Nu står den på vårt matbord. 
Så nu har vi koll på datum, namnsdagar och får också ett trevliga visdomsord varje morgon.



Det är en flerårsalmanacka 
med akvareller av Monica Lindroth
och  
visdomsord från Gunnel och Kjell Swärd
Tips på en trevlig "gå bort present"
Pedagog förlaget ger ut den.



Ha nu en fortsatt skön sommar vecka,
jag skall gå ut och vattna mina blommor
 för när det blåser 
blir det också väldigt torrt.



Kram Raina 

2 kommentarer:

  1. Haft lite tid så jag har varit runt hos Er andra bloggare. Hoppas jag är på rätt dag nu,
    det var verkligen en jättefin och trevlig Almanacka Du införskaffat.
    Jag försöker att ge alla en lite kommentar, det bliver ju vi så glada över.
    Men det spelar ingen roll, jag bloggar i alla fall, tycker om att skriva lite
    vardagsprat. Med min lilla kamera gör jag så gott jag kan.
    Ha nu ett trevligt veckoslut, kram Harriwt

    SvaraRadera
  2. Ha en fin sommarvecka du också!:-) Här har det regnat lite lite:-) Fortsatt
    trevlig sommar önskar jag dig och hoppas du får många sköna stunder i din vackra
    trädgård!
    Varma hälsningar från Borensberg

    SvaraRadera