8 juli 2017

2 MM

Hej mina vänner!

Idag när vi vaknade
hade städpatrullen varit framme
och duschat våra växter med 2 mm vatten.
Vi tackade men hade gärna sett att 
växterna hade fått en ordentlig rotblöta.
Alla blommor var i alla fall fräscha 
och damm och frömjöl var borta.


Rosen Astrid Lindgren och fingerborgsblomman  tävlar om uppmärksamhet i min rabatt.
Rosen känner nog att fingerborgsblomman 
har intagit hennes revir 
utan att fråga om lov.
Men Digitalis är lite lik gökungen  
som slår sig ner i andras bon och jag hade inte hjärta att ta bort den.


Nu går jag i väntans tid 
att mina liljor skall börja blomma.
Jag vet att färgen är vit 
eftersom de bodde i en kruka hos mig ifjol 
men blommade då lite sparsamt.
Men efter att jag flyttade ut lökarna 
i rabatten bland stenar förra hösten 
så har de blivit så stora och kraftiga.
Jag skall fota och visa när de blommar.


Pionerna sjunger på sista versen
och nu när städpatrullen varit framme

 så blev det inte mycket bättre.




Men då kommer andra perenner och avlöser 
som tur är



Allt gott till er
Kram Raina

3 kommentarer:

  1. Helt ljuvliga bilder Raina! Ja som vanligt...
    Regnigt men vackert :)
    Sommarkram från Titti

    SvaraRadera
  2. Underbara blomsterbilder bjuder du oss på. Vad bra att städpatrullen varit framme och fräschat upp dina blommor från damm i dag kommer den nog hit till oss med buller och bång.Ha det gott/Margareta

    SvaraRadera
  3. Vackra bilder som du tagit och jag blev nyfiken på blomman
    överst till vänster på de sista fyra bilderna här ovan vad heter den?
    Regn har vi också fått här och det behövs.
    gun

    SvaraRadera