26 september 2017

HÖSTBLOMMOR



Hej Vänner!




Nu har mina "kärlekar" börjat blomma 
och lysa rosa på flera ställen  min trädgård.
Ett hösttecken.


Även Miscanthusgräset 

bådar om höst.



Liksom Silveraxen 

som börjat blomma
 sprider en söt doft över trädgården




Men glädjen för mig
är att sommaren fortfarande 
 är kvar i trädgården 
Begonior och Femtungan trotsar höstpratet
och blommar vackert.







och den lilla ängel som trivs 
på kanten till fågelbadet 
doppar fötterna i badet 
och ser inte ut att frysa 
medan Piprankan fortfarande 
slår ut nya blad.
Så än finns det hopp.........
nu väntar jag på Brittsommar.....



Kram
Raina

6 kommentarer:

  1. Lilla Raina så fint Du har det i din "Park" , Du skriver trädgård, har man som Ni heter det Park. Det är så stiligt och vackert. Avundas Er, men skulle aldrig kunna
    ha det så.
    Vilket arbete det ligger bakom allt detta, Tack för vi får komma och hälsa på,


    SvaraRadera
  2. Vilka fina färger och stämningen... njamm. Kramar

    SvaraRadera
  3. ohh, vilken vacker rädgård du har!! Så mycket jobb du måste ha lagt ner, det är helt magiskt, så duktig du är!! Kramkram från tanten i Borensberg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kram kram tillbaka och tack för alla rara kommentarer!

      Radera
  4. Så vackra bilder. Jag blir helt mållös. Ha en fin dag. Kram Annika

    SvaraRadera
  5. Så vackert det är i din trädgård. Fina bilder.
    Kram gun

    SvaraRadera