23 maj 2019

SYRENTID

Hej!

Idag strålar solen och syrenerna doftar
men värmen försvann med åskan i går.



I början på veckan fick vi äntligen en del regn. Skönt för växter och gräsmatta. Plötsligt blev allt så grönt och frodigt i min trädgård. 




En del växter har börjat blomma, Violrutan är en sådan



medan liljorna sträcker på sig och börjar knoppas



Den vita rododendronbusken har nästan blommat över men då avlöser Iris och Spetsmössan vid vattnet.

  
Den lila rododendronbusken däremot är lite senare. 



Vi har en gjuten damm vid lusthuset som efter vinterns frost inte vill hålla kvar vattnet. Jag funderade på hur jag skulle göra.... försöka gjuta igen eller lägga i dammduk.
Eftersom det var svårt att se var sprickorna fanns så bestämde jag mig för att lägga i en dammduk. 

Det var inte så svårt och det blev bra nu stannar vattnet kvar.






Önskar alla en riktig skön helg med ett foto på min stamjulros som blommat och blommar och blommar......




Kram Raina



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar