27 juni 2019

ASTILBE



Hej!

Vårt hus ligger på en hörntomt, på en av sidorna gränsar tomten till en lekpark och tennisplan. 
De som skall till lekparken ser den här vyn när de passerar vår Stenlycka.


Några funderar säker på vad som finns bakom grinden?



Men det vet ju ni.... 
för jag har visat massor med foton på vår lilla trädgård.
Just nu står Astilben i full blom, rosa och vita,
jag har också röda men de har inte börjat blomma ännu.


De vita har nästan tagit över där de bor, vid den lilla dammen med fontänen, men till hösten skall jag flytta och ta bort några.


Längre bort i bilden ser ni en vit styvklematis som detta år varit översållad med blommor.



Hej då och ha en fin en fin torsdagskväll !



Kram Raina


3 kommentarer:

  1. Ja du Raina, jag beundrar din trädgård något enormt. Det kan jag förstå mycket väl att de som går förbi undrar vad som finns innanför. Nu undrar jag vad du gör åt astilbe som ser så trevlig ut. Jag har nämligen också astilbe men som inte verkar trivas alls. Hoppas på ett tips från dig för de är ju verkligen vackra när de bjuder på sig. Ha en skön kväll i din trädgård.

    SvaraRadera
  2. Tack vännen, de får bara kogödsel på våren. Sedan bor de ju bland mina stenar kanske tycker de att det är särskilt behagligt.
    Kram Raina

    SvaraRadera
  3. Tack för din info. Kanske är det växtzon som gör det, jag bor nämligen i zon 4 och det är ju lite annat.

    SvaraRadera