30 juni 2019

KLEMATIS

Godförmiddag kära vänner!


Nu blommar det i min trädgård och min klematis Betty Corning har slagit ut i full blom och slingrar sig runt min staty "mini Tilda"


Jag har berättat förut om Betty Corning, en klematis som jag är mycket förtjust i. Den blå färgen tilltalar mig, den är också mycket blomvillig, lättskött och blommar länge. Den hör till gruppen Viticella-klematis.


Den hittades i en trädgård i New York av en mrs. Betty Corning. Tänk att bara hitta en klematis så där i sin trädgård....??


Ha en fin söndag  
och går ni i tankar att köpa en klematis satsa på en Betty Corning.

Kram Raina

1 kommentar:

  1. Nu är det ett tag sedan jag hörde av mig och nu är det den första juli!! Hugaligen vad tiden knaprar på. Det blommar i trädgården och man häpnar över all blomning som exploderar, nävor
    fingerborgsblommor, riddarsporrar och jag vet inte allt, det är alldeles ljuvligt! Du har ju
    en drömträdgård och så fina bilder du visar! Hoppas nu att sommaren är skonsam mot alla våra
    söta blommor och att vi får njuta i fulla drag!! Sommarkramar från tanten i Borensberg:-)

    SvaraRadera