1 januari 2020

GOTT NYTT ÅR!


Ett odlingsår ligger bakom mig i min trädgård ”Stenlycka” med både misslyckanden och de mest lyckosamma ögonblick. 
Förutom trädgårdslivet har mitt år varit fyllt med både glädje och sorg såsom livet 
är. 
Nu står ett nytt år för dörren fullt av FÖRVÄNTNINGAR såsom att vi får vi lite snö och kyla på det nya året så att mördarsniglarna i min trädgård utvandrar till varmare länder. 
FÖRHOPPNINGAR att mina vårlökar skall överraska mig med en underbar blomning. LÖFTEN att min man inte skall behöva gräva upp och flytta flera tunga buskar och perenner under året....
Jag ser med stor tillförsikt fram emot ett härligt trädgårdsår 2020 och önskar ER
Ett riktigt GOTT NYTT kärleksfullt ÅR!

Kram Raina

5 kommentarer:

  1. Hittade din blogg alldeles nyligen. Vilket underbar trädgård du har och jättefint hem. Jag har precis börjat påta lite i min egen trädgård igen efter ett antal års uppehåll eftersom min barn har flyttat hemifrån och jag har lite mer tid. Hoppas kunna få det lite fint igen med nya rabatter. Jag kommer tillbaka och läser dina gamla inlägg efterhand. Ska kolla ditt instagram också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Christel för din trevliga kommentar!
      Kram Raina

      Radera
  2. Hur får du så fina kanter på dina gräsgångar? Kantar du med kantjärn eller spade och har du nåt plast/järnkant i skarven rabatt och gräs. Du har en väldigt vacker trädgård och ett fint hem.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej, min man kör med trimmer efter kanterna.
      Kram Raina

      Radera