7 juni 2021

REGN

 I dag kom ett välbehövlig regn som tvättade bort allt frömjöl på växter och annat i trädgården.



Aklejan sträcker på sig extra och njuter av de mjuka regndropparna.


Så gör också Irisen, den tävlar med ormbunken vilken som kan nå högst mot himlen.


Rododendronen som jag satte i våras, där har blommorna övergått från rött till ljusrosa och nya skott skjuter fart. Kul att den har tagit sig.


Jag såg ett engelskt trädgårdsprogram där man av ett stort tygstycke gjorde ett konstverk av finbetong. 
Man doppade duken i betong hängde upp den över en plastkruka där den sedan fick torka. Tänkte detta måste jag testa och så här blev resultatet.

Nu blommar arvegodset från min mans föräldragård, en Bondpion 



Önskar alla en härlig vecka!
Kram Raina

 


4 kommentarer:

  1. Åh, vilken trädgård du har!!! Så otroligt vacker och välskött! Och vilken lycka att få regn - här är snustorrt och allt är täckt av ett gröngult lager av frömjöl från tallarna...
    Men inget regn i sikte, tyvärr.
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  2. Ja det är sååå vackert nu, bästa tiden på året :) Supersnygg betongkonst också, den gillade jag skarpt!
    Sommarkram från ett soligt Öland & Titti

    SvaraRadera
  3. Hej. Det är så många år sen jag bloggade, men hittade hit igen. Så otroligt vacker trädgård samt inredning. Ha det fint.

    SvaraRadera
  4. Vilken vacker trädgård du har, men det har jag väl sagt flera flera gånger:-)) Men nu säger jag det igen den är så VACKER!! Så fin betongskapelsen blev, kalas! Visst är det roligt att
    hålla på lite med betong, prövar själv ibland, fågelbad o lite platta stenar att gå på och låter fantasin flöda! Ha en finfin sommar och var rädd om dej!
    kramelikram från Borensbergstanten:-)

    SvaraRadera